دانه چیا اُرگانیک ۲۵۰ گرمی

دانه-چیا-ارگانیک

مطلب را به اشتراک بگذارید

 دانه چیا اُرگانیک چیست؟

از خواص این دانه در این مطلب توضیح خواهیم داد.

با ما همراه باشید.

دانه چیا اُرگانیک OAB

(Salvia Hispanica) یا همان گیاه دانه چیا در قاره آمریکا کشت و مصرف می شود.

اندازه این گیاه تا ۱٫۷۵ متر نیز می رسد، که سرشار از فیبر و امگا ۳ بوده و به عنوان مکمل غذایی می توان هر روز از آن را به مقدار ۲۵ گرم مصرف کرد. بسته به سلیقه افراد، این دانه ها می توانند صبح، همراه با صبحانه، ناهار، شام و یا همراه با نوشیدنی ها و نان مصرف شوند.

دانه-چیا-ارگانیک-OAB---250-گرمی

افرادی که با ورزش سر و کار دارند میل زیادی به استفاده از این دانه دارند، چه قبل از شروع ورزش و چه بعد از آن. این دانه، با داشتن مواد مغذی زیاد انرژی لازم را برای ورزشکاران مهیا می کند.

مصرف دانه چیا اُرگانیک متابولیسم و سوخت و ساز ورزشکاران را افزایش می دهد و به هر چه بهتر انجام دادن ورزش کمک می کند. همچنین مصرف این دانه بعد از ورزش نیاز بدن به بازیابی انرژی را تسهیل میکند.

مصرف این دانه با نوشیدنی های طبیعی یا لبنیات و نان توصیه می شود. این دانه سرشار از مواد مغذی است و به نوجوانان، جوانان و افراد ورزشکار توصیه می شود. این دانه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای لاغری، گزینه مناسبی است و تا به حال هیچ مورد منفی از این دانه گزارش نشده.

خواص دانه چیا اُرگانیک:

دانه چیا اُرگانیک را می توان برای کاهش اشتها به آب آشامیدنی اضافه کرد.
دانه چیا را روی وعده جو دوسر پرک صبحانه خود اضافه کنید و از صبحانه پر فیبر و کلسیم خود لذت ببرید. در تهیه انواع پودینگ، شیرینی و کیک، روی انواع سالاد، انواع اسموتی و آبمیوه ها، به عنوان تاپینگ روی دسر و بستنی می توانید استفاده کنید.

دانه چیا برای ورزشکاران:

دانه چیا اُرگانیک به عنوان یک غذای برتر در میان مردم و ورزشکاران شناخته شده است و  غذای اصلی جنگویان آزتک بود.

این غله در میان این قوم به غذای دوندگان یا غذای جنگ جویان معروف بود.

جنگجویان آزتک یک کیسه کوچک دانه چیا همیشه همراه داشتند و معتقد بودند با مصرف یک قاشق دانه چیا، انرژی مورد نیاز روزانه شان تأمین می شد.

دانه چیا اُرگانیک دانه دوندگان

۱- دانه چیا کلید هیدریتاسیون:

هیدریتاسیون یعنی رساندن آب به بدن فردی که دچار اتلاف مایعات است.

همیشه هیدراته بمانید. این قانون طلایی دوندگان است که با دانه چیا، این امر تحقق می یابد. زیرا دانه های چیا اُرگانیک، قادراند ۹ برابر بیشتر از وزنشان آب جذب کنند.

۲- کاهش التهاب و درد مفصلی:

دویدن مسافت های طولانی باعث فشار به اندام ها می شود. امگا ۳ موجود در دانه چیا باعث کاهش التهاب های مفصلی پس از تحمل فشار ناشی از دویدن می شود. اضافه کردن دانه چیا اُرگانیک فقط التهاب مفاصل را کاهش نمی دهد بلکه روند بهبودی  بدن را نیز سرعت می بخشد.

۳- جلو گیری از گرفتگی عضلات با مصرف دانه چیا اُرگانیک:

یکی از اتفاقات شایع میان ورزشکاران گرفتگی عضلات است، که به اعتقاد پزشکان ورزشی گرفتگی ناشی از کمبود پتاسیم است. پس مصرف موز را پیشنهاد می کنند. اما دانه چیا ۲ برابر بیشتر از موز دارای پتاسیم است و از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

۴- دویدن طولانی مدت:

 گاهی اوقات همه ما می خواهیم مسافت های بیشتر را بدویم. که با مصرف دانه چیا این امر امکان پذیر است. دانه های چیا با کند کردن روند تبدیل کربوهیدرات به شکر، سوخت بدن را به مدت طولانی تأمین خواهند کرد.

۵- افزایش انرژی:

دانه های چیا در حال حاضر منبع شگفت انگیزی از انرژی طبیعی محسوب می شوند. این دانه ها را به رژیم غذایی روزمره خود اضافه کنید تا اثرات فوق العاده آن را بهره مند شوید. دانه چیا اُرگانیک برای هر سطح از دونده ها بسیار مفید است.


دانه چیا اُرگانیک گیاهی از خانواده نعناعیان است و در مکزیک و آمریکا رشد می کند. این دانه یک پروتئین کامل محسوب می شود زیرا سرشار از فیبر، امگا ۳، کلسیم و آنتی اکسیدان های فراوان است.

بر اساس گزارشات، در وبلاگ سلامتی هاروارد، در رژیم غذایی حیواناتی که از دانه چیا استفاده می کردند LDL (کلسترول بد) کاهش وHDL  (کلسترول خوب) افزایش یافت.

همچنین خوردن مقدار زیادی دانه چیا باعث کاهش تری گلیسرید (سطح چربی خون) می شود. در بررسی ۲۰ نفر از افراد مبتلا به دیابت، دانه چیا به شرکت کنندگان کمک کرد تا گلوکز خون را کنترل کنند و فشار خون و ریسک بیماری های قلبی در آنها کاهش یابد. نتیجه این مطالعه در مجله انجمن دیابت آمریکا نیز منتشر شد.

امگا ۳ و آنتی اکسیدان های موجود در دانه چیا اُرگانیک بسیار سالم هستند. اما محتوای فیبر موجود در دانه چیا است، که بسیار سودمند است. مصرف دانه چیا اُرگانیک باعث کاهش میزان گلوکز در خون می شود. که این امر باعث کاهش اشتها می شود.

این دانه ها را می توان در آب یا شیر اضافه کرد تا حالت ژله ای پیدا کند و به عنوان  بهترین جایگزین تخم مرغ استفاده کرد. دانه های چیا را هم چنین می توان در سوپ ها، سس سالاد، مارمالاد و یا کوکی استفاده کرد.

دانه چیا اُرگانیک را می توانید از مغازه ها و یا بصورت آنلاین خریداری کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *