خوردن صبحانه با قند پایین فواید ورزش را افزایش می‌دهد

خوردن صبحانه با قند پایین فواید ورزش را افزایش می‌دهد

مطلب را به اشتراک بگذارید

خوردن صبحانه با قند پایین فواید ورزش را افزایش می‌دهد ،به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که ورزش و تغذیه ممکن است، همراه با هم بر سلامت تاثیر بگذارند. برای مثال، ورزش بعد از مدتی ناشتا بودن؛ مثلا قبل از صبحانه باعث افزایش سوزاندن چربی‌ها می‌شود. تحقیقات زیادی به بررسی تاثیر نوع غذا قبل از ورزش، حین آن و بعد از ورزش بر متابولیسم بدن انجام شده است.
برای بهتر فهمیدن تاثیرات غذای مصرف شده قبل از ورزش، گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام تحقیقاتی را انجام دادند. همان طور که انتظار می‌رفت تمرکز گلوکز در خون بعد از خوردن غذاهایی با قند بالا بیشتر از خوردن غذاهایی با قند پایین بود، اما هنگامی که ورزش شروع می‌شود میزان گلوکز خون به حالت پایه‌ای خود باز می‌گردد، بنابراین نوع غذا تاثیر آنچنانی ندارد.
میزان پلاسمای بدون اسید چرب (FFA) بعد از مصرف هر نوع کاهش می یابد اما بعد از خوردن غذاهایی که قند کم دارند تا دو ساعت شروع به افزایش دوباره می کند. 
ورزش باعث افزایش سریع FFA در هر دو گروه می‌شود، اما بعد از خوردن غذاهای با قند کم این افزایش بیشتر است.
اسیدی شدن چربی‌ها بعد از مصرف غذاهای با قند کم بیشتر است. محققان نتیجه‌گیری کردند که بعد از صبحانه‌ای با قند پایین، اکسید شدن چربی‌ها افزایش می‌یابد و احساس سیری بیشتر می‌شود.بنابراین بعد از خوردن غذاهایی با قند پایین، ورزش هر چه بیشتر چربی ها را می‌سوزاند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *