خواص جو دوسر،دیابت-یبوست-لاغری-بدنسازی

جو دوسر

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص جو دوسر بر دیابت-یبوست-لاغری-بدنسازی

جو دوسر و دیابت

درمان دیابت با جو دوسر

جو دوسر یک ماده غذایی با شاخص قند خون پایین است به این معنی است که مصرف آن باعث افزایش قند خون نمی شود. باعث افزایش جذب آب شده و سوخت رسانی به ماهیچه ها به کندی صورت می پذیرد و عامل کاهش سرعت گوارش بدن شده و منجر به جذب منظم گلوکز در خون می شود و باعث می شود که بدن دارای منبع انرژی ایستا و طولانی مدتی باشد.طی تحقیقات صورت پذیرفته به این نتیجه رسیدند که مصرف جو دوسر باعث کاهش ۴۰ درصدی انسولین مورد نیاز برای رسیدن به مقدار متعادل گلوکز در خون می شود.معمولا دیابت باعث افزایش کلسترول بد خون (LDL) و کاهش میزان کلسترول خوب خون (HDL) می شود.

طبق تحقیق مرکز قلب آمریکا جو دو سر غذایی سالم برای قلب تلقی شده است زیرا باعث کاهش LDL در بدن می شود. نه تنها جو دوسر باعث افزایش کلسترول بدن نمی شود بلکه شاخص قند خون آن فقط ۵۵ می باشد و باعث می شود ایده آل ترین ماده غذایی برای افرادی باشد که دارای قند خون بالا هستند. اینگونه است که مصرف جو دوسر می تواند مقدار گلوکز خون را نرمال کند و از دیابت نوع ۲ جلوگیری به عمل بیاورد.کاهش وزن یکی از مهمترین اهداف افراد دیابتی است. حتی در برخی موارد از ابتلا به دیابت در بیماران پیش دیابتی جلوگیری می کند. فیبر موجود در جو دوسر می تواند آب بسیاری جذب کند و همین امر باعث کمک به فرایند گوارش می شود و از طرفی هم می تواند کمک کند تا به شکل سالم وزن کم ( لاغری ) کنید.

جو دوسر و یبوست

درمان یبوست با جو دوسر

فیبر نامحلول جو دوسر باعث بهبود کار دستگاه گوارش شده، فعالیت روده ها را توان بخشیده و در درمان یبوست و جلوگیری از هموروئید بسیار مفید است.یکی از راه های درمان یبوست مصرف جو دوسر و یا سبوس آن است. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر می تواند در نرمی مدفوع نقش اساسی داشته باشد. جو دوسر تنها غله ای است که دارای فیبر زیاد بوده و موجب درمان یبوست می شود.
جو دوسر (Oat)، غله ای رژیمی است که سلطان فیبر غلات محسوب می شود و حاوی دو نوع فیبر است: فیبر محلول و فیبر غیر محلول.فیبر نامحلول این غله باعث بهبود کار دستگاه گوارش شده، فعالیت روده ها را توان بخشیده و در درمان یبوست بسیار مفید است. در واقع، فیبر نامحلول در سیستم گوارش مانند جارو عمل کرده و مواد زائد را می زداید. فیبر نامحلول، عبور مواد غذایی را در مسیر گوارش سرعت بخشیده و به کاهش یبوست کمک می کند.

جو دوسر و لاغری

جو دوسر باعث لاغری میشود

جو دوسر موجب کاهش وزن می شود.حتی اشخاصی که اضافه وزن زیادی ندارند، می توانند پیش دیابتی باشند و این به علت داشتن چربی در قسمت های خاص بدن می باشد. دانشمندان ثابت کرده اند که چربی شکم ریسک ابتلا به دیابت را بسیار بالا می برد. و این در مورد اشخاصی که وزن متعادل داشته ولی چربی در قسمت شکم دارند نیز صدق می کند. این دسته از افراد «چاق متابولیسمی» نامیده می شوند.

از آنجا که جو دو سر دارای فیبر زیادی است و بدون گلوتن می باشد،لذا باعث جذب آب فراوان شده و در دفع چربی های اضافی و تنظیم کلسترول نقش اساسی دارد. جو دو سر با حس سیری طولانی مدتی که به فرد می دهد، موجب کاهش وزن ( لاغری ) می شود.

همچنین تمام مواد مغذی مورد نیاز فرد را تأمین می کند.از این رو بهترین روش برای کنترل و پیش گیری از دیابت و پیش دیابتی مصرف غلات با کربوهیدرات پیچیده مانند کینوا و جو دوسر است و مصرف این دسته از غلات سودمند بجای گندم و نان سفید. کینوا و جو دوسر، هر دو غله دیابتی ها شناخته شده و از ابتلا به دیابت و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو جلوگیری می کنند.همچنین مصرف حداقل یک لیتر آب در روز و مصرف سبزیجات تازه در کنار غلات سودمند نامبرده در بالا، کمک شایانی در کنترل گرسنگی و مبارزه با تجمع چربیها می کند.صبحانه جو دوسر، وعده ای ایده آل برای سوخت رسانی به ماهیچه ها بوده و احساس سیری طولانی مدت به فرد می دهد.

جو دوسر و بدنسازی

خواص جو دوسر در بدنسازی

ورزشکاران می توانند به دلایل بسیاری از جو دو سر استفاده کنند. به همین دلیل است که بدن سازان از آن استفاده می کنند و این ماده غذایی در برنامه غذایی ورزشکاران قرار دارد. اگر ورزشکار ( بدنسازی ) هستید پس بدن شما به مقداری کربوهیدرات و پروتئین نیاز دارد که می توانید از جو دو سر کسب کنید بدون این که نگران بالا رفتن قند خون باشید.
• ویتامینB برای سوخت و ساز بدن ورزشکاران مهم می باشد. جهت بالا بردن مقدار انرژی، سلامتی مغز و عملکرد عضلات.
• منیزیم ماده معدنی مهمی برای هر انسانی می باشد مخصوصا برای ورزشکارانی که می خواهند بعد از تمرین بدنشان ترمیم یابد. منیزیم باعث رفع گرفتگی عضلانی، ترمیم و رشد سلول های عضلانی می شود همچنین باعث کاهش کلسترول خون و کاهنده هورمون های استرس زایی است که هنگام ورزش فعال می شوند می باشد. کمبود منیزیم می تواند باعث ایجاد کوفتگی در بدن شود که هیچ ورزشکاری از این اتفاق خوشنود نخواهد شد این حالت در آینده می تواند باعث بی خوابی و اختلال در تمرینات آینده شود. جو دو سر دارای ۲۷۵ میلی گرم منیزیم در هر ½ فنجان می باشد.
• تا حالا به این اندیشیده اید که ورزشکارانی ( بدنسازی ) که گیاه خوار هستند چگونه پروتئین مورد نیار بدن خود را تامین می کنند؟ جو دو سر! مصرف یک وعده جو دو سر معادل یک تخم مرغ می باشد. ½ فنجان جو دو سر دارای ۷ گرم پروتئین می باشد. نکته مثبت دیگری که جو دو سر نسبت به تخم مرغ دارد این است که فاقد کلسترول، چربی های مضر و مواد فاسد پذیر می باشد. شما به آسانی می توانید جو دو سر را در اسموتی خود مخلوط کنید و چند بار در روز از آن استفاده کنید بدون نیاز به پودرهای انرژی زا.

 

جو دوسر درشت ارگانیک

 

سبوس جو دوسر ارگانیک

جو دوسر صبحانه فوری ارگانیک

طریقه مصرف جو دوسر

انواع جو دوسر OAB به شرح زیر عرضه می گردد؛سه نوع اول پرک می باشند که هر سه را می توانید خام و یا به صورت پخته میل فرمائید:

جو دوسر پرک صبحانه فوری

یک پیمانه از این محصول فوری را با چهار الی شش پیمانه آب مخلوط کرده و بدون پخت و یا تنها با ۵ دقیقه حرارت دادن مصرف کنید. این محصول را می توانید در تهیه انواع صبحانه های سرد و گرم،انواع سوپ،آش،اسموتی،شیک،دسر و معجون و همچنین در تهیه الویه و آب دوغ خیار به جای نان استفاده کنید.این محصول بهترین انتخاب برای تهیه غذای کودک ( انواع پوره های میوه ای و گوشتی ) می باشد.

جو دوسر پرک درشت

یک پیمانه از این محصول را با چهار الی شش پیمانه آب مخلوط کرده و با ۱۵ دقیقه حرارت دادن مصرف کنید. از این محصول می توانید برای تهیه انواع سوپ و آش استفاده کنید. بسیاری از افراد بر حسب سلیقه از این محصول در تهیه انواع صبحانه نیز استفاده می کنند و یکی از بهترین انتخاب ها برای تهیه بیسکوئیت و کوکی جو دوسر می باشد.

جو دوسر پرک خرد

یک پیمانه از این محصول را با چهار الی شش پیمانه آب مخلوط کرده و بدون پخت و یا تنها با ۷ الی ۱۰ دقیقه حرارت دادن مصرف کنید. این محصول را می توانید در تهیه انواع صبحانه های سرد و گرم پروتیینی،انواع سوپ،آش،اسموتی،شیک،دسر و معجون و همچنین در تهیه الویه و آب دوغ خیار به جای نان و همچنین تهیه انواع بیسکوئیت و کوکی استفاده کنید.

سبوس جو دوسر

یک پیمانه از این محصول پر فیبر را با چهار الی شش پیمانه آب مخلوط کرده و بدون پخت و یا تنها با ۱۰ دقیقه حرارت دادن مصرف کنید. این محصول را می توانید در تهیه انواع صبحانه های سرد و گرم پر فیبر،انواع سوپ،آش،اسموتی،شیک،دسر و معجون و همچنین در تهیه انواع بیسکوئیت و کوکی استفاده کنید.

بلغور جو دوسر

یک پیمانه از این محصول پر فیبر را با چهار الی شش پیمانه آب مخلوط کرده و ۴۰ دقیقه بپزید و با آن انواع آش و سوپ های لذیذ را تهیه فرمائید.این محصول خوشمزه را می توانید با برنج نیز مخلوط دم کنید و یا در تهیه انواع کوفته و دلمه استفاده کنید.

دانه کامل جو دوسر

یک پیمانه از این محصول پر فیبر را با چهار پیمانه آب مخلوط کرده و ۴۰ الی ۶۰ دقیقه بپزید و با آن انواع آش و سوپ های لذیذ را تهیه فرمائید.

آرد جو دوسر

این محصول را می توانید در تهیه انواع کیک و بیسکوئیت و نان جو دوسر و حلوا استفاده کنید.آرد جو دوسر بهترین جایگزین سیب زمینی در غلیظ کردن غذاها است. این محصول خوشمزه را می توانید در تهیه انواع شیک و معجون و اسموتی های پروتئینی استفاده نمائید.

سوپ جو و دیابت

مواد لازم:
جو دوسر پرک……………………. ۳۰ گرم
جعفری خرد شده………………… ۵۰ گرم
هویج خرد شده…………………… ۵۰ گرم
پیاز…………………………………..۸۰ گرم ، یک عدد کوچک
روغن زیتون………………………….۱۰ گرم یک قاشق غذاخوری
نمک دریا…………………………………. به مقدار لازم
زردچوبه………………………………به مقدار کم
آب…………………………………… دو لیوان
طرز تهیه:
پیاز را خرد کرده و با یک قاشق روغن زیتون سرخ کنید و زردچوبه را افزوده و به مدت ۱۰ ثانیه تفت دهید. سپس آب، جعفری، هویج، جو دو سر پرک و نمک دریا را اضافه کرده و بگذارید سوپ به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با شعله آرام بپزد. می توانید در هنگام صرف این سوپ خوشمزه از آب نصف لیمو ترش تازه استفاده فرمایید. این سوپ لذیذ و پر ویتامین برای کلیه افراد با چهار گروه خونی مختلف مناسب می باشد.این سوپ کم کالری غذایی است کامل و مقوی که تا مدت زمان طولانی شما را سیر نگه میدارد.
کالری این سوپ………..۲۶۵

کالری جودوسر

کالری هر صد گرم جودوسر حدودا ۳۵۰ می باشد و میزان مصرف در یک وعده به عنوان صبحانه یا سوپ برای هر نفر حدود ۳۰ گرم معادل ۱۰۵ کالری است.از این رو جو دوسر با خواص فراوانی که دارد یک غذای سالم و کامل بوده که شما را تا ساعتها سیر نگه می دارد از این رو برای لاغری مفید است.

جو دو سر بدون گلوتن

جو دوسر غذایی کامل و فاقد گلوتن و سرشار از پروتئین است و قند خون را کاهش می دهد و مناسب افراد دیابتی است و بهترین جایگزین نان است.

جو دو سر را از کجا تهیه کنیم

جو دوسر پرک را می توانید با مراجعه به وب سایت oabshop.ir تهیه کرده و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *