تپش قلب ناگهانی چیست؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

اختلال پالپیتیشن یا تپش قلب وضعیتی است که در آن ضربان قلب نامنظم می شود و ریتم عادی تپیدن این عضو حیاتی دچار اختلال می گردد.

این عارضه در برخی موارد می تواند نشان دهنده یک مشکل قلبی _ عروقی جدی و خطرناک تر باشد اما در موارد دیگر تقریبا خطری ندارد.
بروز این اختلال می تواند علائم متفاوتی داشته باشد. برای مثال ابتلا به یک مشکل قلبی جدی مانند آریتمی قلبی (ضربان نامنظم قلب) و یا ابتلا به ناراحتی ها و مشکلاتی چون از دست رفتن آب بدن (دی هیدراته شدن)، تب، اختلالات تیروئیدی، کم خونی، کاهش فشار خون و یا کاهش قند خون می تواند از عوامل موثر در بروز پالپیتیشن باشند. همچنین مواجهه با محرک های احساسی شدید و ایجاد احساساتی چون اضطراب، استرس و ترس در بروز تپش قلب موثر است.
علاوه بر این ها، عوامل دیگری چون انجام فعالیت بدنی و حرکات ورزشی شدید و سنگین، تغییرات در سطح هورمون ها در اثر حاملگی، قاعدگی یا یائسگی و نیز مصرف مواد خوراکی خاصی چون نوشابه های الکلی و یا برخی از داروها و مکمل ها در بروز پالپیتیشن قلب نقش دارند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *