تاثیر قند و شکر بر دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

تاثیر قند و شکر بر دیابت

اهمیت قند

قندها کربوهیدرات هستند و منبع تامین انرژی غذاهای ما به حساب می‌آیند. قند به طور طبیعی در غذاهایی مانند میوه‌ها و محصولات لبنی و مواد غذایی دیگر وجود دارد. مشکل اینجاست که ما مفهوم اعتدال را درک نکرده‌ایم.
کارشناسان مصرف معتدل قند را ۱۰٪ از کل انرژی دریافتی روزانه می‌دانند. به طور متوسط یک بطری نوشابه ۶۰۰ میلی لیترحاوی ۱۲ تا ۱۵ قاشق شکر است که برای یک دختر بچه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی مورد نیاز روزانه ‌اش به حساب می‌آید.آیا از اینکه یک قاشق شکر به فنجان قهوه اضافه کنید اجتناب می‌کنید؟ نیازی به محروم ساختن حس چشایی خود از این طعم و مزه نیست. پیشنهاد می‌کنم مصرف غذاهایی که بیش از حد حاوی شکر هستند را کاهش دهید. هر چیزی بیش از اندازه‌ اش بد است  حتی آب. پس حواستان باشد که چه می‌خورید، نیازی نیست قند و شکر را در کل حذف کنید. شما لایق شیرینی در زندگی هستید.
قند و چاقی
هر کسی که به شما می‌گوید قند چاق می‌کند به آن‌ها بگویید «قند هم مثل همه‌ کربوهیدرات‌ها است، نادان» مصرف شکر کنترل مستقیمی بر روی چاقی ندارد. شکر هم کربوهیدرات است و دقیقا به همان مقدار انرژی انواع اشکال کربوهیدرات‌ها مانند غذاهایی برنج، نان، ماکارونی و… را تولید می‌کند. پس ساده لوح نباشید و نگویید که قند شما را چاق می‌کند.

قند و دیابت
چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع۲ را افزایش می‌دهد  و شخصی که اضافه وزن دارد قند و شکر زیادی مصرف می‌کند، مستقیم یا غیر مستقیم
کسانی که از دیابت رنج می‌ برند باید از غذاهایی که شکر ماده اصلی آن است دوری کنند، غذاهایی مانند پیراشکی، کیک، شیرینی ،شکلات و… کسی که دیابت دارد خیلی مهم است که وزنش را در سطحی سلامت کنترل کند.
قند و پوسیدگی دندان
قند و غذاهای خیلی شیرین مثل شیرینی‌ها و نوشیدنی‌ها مجرمان اصلی هستند. پلاک دندان برای تولید اسید که باعث شکست مینای دندان و سرانجام باعث شروع پوسیدگی دندان می شود به قند نیاز دارد
راه‌هایی وجود دارد که تاثیر قند بر دندان‌ها را کاهش دهید . به صورت منظم مسواک کرده و نخ دندان استفاده کنید، به جای مصرف انواع نوشیدنی‌ها آب بنوشید، مصرف خوردنی‌های شیرین همچون پاستیل، شیرینی و… را کاهش دهید و هر چند وقت یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید.

آیا قند واقعا بد است؟ بله

 

برترین دلایل
•    بخاطر اینکه در مقادیر زیاد مصرف می‌شوند
•    همه‌ی ما در بعضی از اشکال به آن معتادیم
•    مقصر اصلی مشکلات دندان است
•    سطح قند خون را در بدن افزایش می‌دهد
•    قند بصورت مستقیم تاثیر نمی‌گذارد، اما استفاده‌ بیش از اندازه آن می‌تواند باعث بوجود آمدن یا بدتر شدن وضعیت بیماری‌های قلبی، افسردگی، بیماری‌های روانی، چاقی و دیابت شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *