بازیکنان حرفه ای فوتبال چه مواد غذایی مصرف می کنند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

بازیکنان حرفه ای فوتبال چه مواد غذایی مصرف می کنند؟

بازیکنان فوتبال برای انجام یک بازی ۹۰ دقیقه ای تمرینات بسیار سختی را پشت سر می گذارند. علاوه بر عملکرد مناسب در هنگام بازی و مهارت های کنترل توپ، بازیکنان حرفه ای برای تغذیه خود نیز مهارت های لازم را به دست می آورند. بازیکنان حرفه ای فوتبال باید به رژیم غذایی خود توجه کنند، همانطور که به سایر جنبه های بازی دقت می کنند و به آن ها عمل می کنند.

رژیم غذایی منظم:

همه بازیکنان فوتبال به دنبال برنامه های دقیق رژیم غذایی نیستند. وعده های غذایی خود را به دلیل تفاوت های فرهنگی و نحوه واکنش بدن آن ها نسبت به غذاهای خاص، با سلیقه شخصی خود انتخاب می کنند. با این حال، بیشتر بازیکنان حرفه ای فوتبال به طور کلی سعی می کنند با خیال راحت غذا بخورند و تمرکز خود را بر روی مصرف کربوهیدرات های پیچیده و سودمند از جمله جو دو سر، سیب زمینی شیرین و کینوا; پروتئین از جمله گوشت کبابی و ماهی; چربی و روغن های سالم از جمله روغن زیتون، آووکادو و تخم کتان متوجه سازند.

وعده غذایی نمونه:

ستاره تیم ملی اروگوئه، دیِگو فورلان (Diego Forlan)، برای وعده صبحانه خود از آناناس تازه که در کشور خودش به راحتی در دسترس است و هم چنین نان قهوه ای و ماست استفاده می کند. او گاهی اوقات پروتئین مورد نیاز خود را با مصرف املت ژامبون و پنیر به دست می آورد.

بازیکن سابق منچستریونایتد و اوِرتون، فیل نویل (Phil Neville)، همیشه روز خود را با تخم مرغ زده یا املت شروع می کند. فورلان معمولاً ناهار خود را چند ساعت بعد از تمرین که حاوی کربوهیدرات های سریع الهضم مانند ماکارونی یا برنج است، مصرف می کند که باعث بازیابی انرژی از دست رفته او می شود. برای بهبود عضله ها پروتئین را به وعده غذایی خود اضافه می کند که برای این منظور از مرغ کبابی استفاده می کند. او بازیکنی است که از مصرف غذاهای سرخ شده و چرب به شدت جلوگیری می کند. فورلان برای شام خود معمولاً ماهی تازه و سبزیجات بخارپز را انتخاب می کند.

متخصص تغذیه جولی نویل (Julie Neville)، کسی که با بازیکنان حرفه ای بریتانیایی کار می کند، توصیه می کند بازیکنان از موز، آجیل و دانه های کامل به جای شیرینی جات و سایر تنقلات استفاده کنند. فورلان معمولاً به همراه این مواد غذایی آب میوه های تازه استفاده می کند.

جو دوسر پرک صبحانه ارگانیک ۲۰۰ گرمی 

 قبل از شروع  بازی:

در طول فصل، بازیکنان باید کربوهیدرات و کالری بیشتری مصرف کنند تا نیازهای خود را برای تأمین انرژی برطرف کنند. بازیابی کربوهیدرات ممکن است یک استراتژی باشد که توسط برخی از بازیکنان حرفه ای در روزهای قبل از بازی به کار گرفته شود. به طوری که بدن آن ها ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم از مواد مغذی را در طول یک بازی مصرف می کند. این امر مستلزم افزایش مصرف کربوهیدرات در حدود ۳٫۶ تا ۴٫۵ گرم در هر پوند وزن بدن در دو تا سه روز قبل از بازی می باشد.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

 روز مسابقه:

میزان کربوهیدرات بدن در روز بازی بسیار با اهمیت است. مهاجم منچستریونایتد و تیم ملی انگلستان، وین رونی (Wayne Rooney)، در صبح روز مسابقه موز و غلات شیرین مصرف می کند.

طبق گفته انجمن بین المللی فوتبال (FIFA)، مصرف خیلی کم کربوهیدرات در هنگام شروع بازی، باعث افت عملکرد بسیاری از بازیکنان می شود. فیفا پیشنهاد می کند بازیکنان حرفه ای قبل از بازی از غلات کامل، پنکیک، لوبیا پخته شده و نان تست یا ماست استفاده کنند.

بعد از بازی، بازیکنان برای احیای انرژی و عضلات خود از میان وعده حاوی کربوهیدرات و پروتئین استفاده کنند. ساندویچ گوشت و پنیر و اسموتی میوه های تازه، همه پروتئین و سایر مواد مغذی لازم بعد از اتمام بازی را برای بازیکنان فراهم می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *