استفاده از زردچوبه برای سرفه

مطلب را به اشتراک بگذارید

استفاده از زردچوبه برای سرفه

معمولا در هنگام سردی هوا خیلی از افراد دچار سرفه می شوند که می توان از زردچوبه برای درمان و آرام کردن سرفه استفاده کرد.
معمولا سرفه بر اثر بیماری نهفته در بدن انسان به وجود می آید بیماری و شرایطی به مانند آلرژی یا عفونت باکتریایی در سینوس ها یا ابتلا به آسم
از این رو هرچه سریعتر باید برای درمان سرفه اقدام کنید. معمولا اگر بخواهید از داروها استفاده کنید با توجه به اینکه سرفه بستگی به کدام وضعیت شما دارد داروی مصرفی شما متفاوت خواهد بود. همچنین مصرف دارو می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی شود. می توانید با استفاده از یک گیاه دارویی مشکل خود را رفع کنید. زردچوبه همان گیاه دارویی است که باعث درمان سرفه می شود.
زردچوبه که با نام علمی Curcuma longa شناخته می شود یک گیاه دارویی از خانواده زنجبیلیان است. این گیاه زرد رنگ است و معمولا در هند کشت می شود. آنتی باکتریال های موجود در این گیاه باعث می شود که این یک داروی فوق العاده برای درمان درمان سرفه و سرماخوردگی شود.

زردچوبه چگونه باعث درمان سرفه می شود؟

ارزش دارویی زردچوبه به دلیل وجود ماده ای به نام کورکومین در آن است. دلیل اصلی زرد رنگ بودن آن نیز به دلیل وجود همین ماده است. همچنین کورکومین یک ضد التهاب است و باعث درمان سرفه می شود. به این شکل که باعث درمان گرفتگی سینه می شود. این گرفتگی باعث می شود تا فرد دچار سرفه های مزمن بشود. همچنین استفاده از عصاره زردچوبه نیز برای درمان سرفه های مزمن استفاده می شود.

طریقه استفاده از زردچوبه برای درمان سرفه :

سرفه کردن و همچنین آبریزش بینی می تواند با مخلوط آب گرم و زردچوبه درمان شود.
همچنین دود حاصل از سوختن زردچوبه می تواند یک اکسپکتورانت قوی باشد.
می توانید ریشه زردچوبه را برشته کنید و آنرا پودر کنید و روزانه ۱ الی ۲ گرم از آن را به همراه عسل مصرف کنید.
۱ الی ۲ قاشق چایخوری زردچوبه پودر شده را در شیر داغ یا آب داغ مخلوط کنید. روزانه دو بار از آن مصرف کنید و می بینید پس از دو روز سرفه تان قطع می شود.
زردچوبه را به آب جوش اضافه کنید و بخار آنرا استنشاق کنید. این باعث درمان سرفه و همچنین عفونت سینوس ها می شود.

هشدار ها در استفاده از زردچوبه برای درمان سرفه :

حواستان باشد زردچوبه ای که استفاده می کنید رنگ آن تغییر نکرده باشد و به همان رنگ طبیعی خود یعنی زرد رنگ باقی مانده باشد.
از مصرف پودر کاری به خیال اینکه در آن زردچوبه دارد جدا اجتناب کنید.
حتما از زردچوبه ارگانیک استفاده کنید.

زنجبیل و زردچوبه ارگانیک ۱۰۰% خالص و طبیعی OAB

از آنجا که زنجبیل و زردچوبه این شرکت ارگانیک بوده و ۱۰۰% خالص و طبیعی می باشد لذا میزان مصرف آن در هر بار استفاده در تهیه غداها نسبت به زنجبیل و زردچوبه های موجود در بازار بسیار کمتر می باشد که دوست داران سلامتی در اولین بار استفاده از آن این تفاوت را به راحتی حس خواهند کرد. زنجبیل و زردچوبه ارگانیک OAB دارای طعمی غنی و سرشار از آنتی اکسیدان ها است.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *