آیا مصرف نمک از کاهش وزن جلوگیری می کند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

آیا مصرف نمک از کاهش وزن جلوگیری می کند؟

بدن برای حفظ تعادل مایعات بدن،انقباض عضلات و انتقال تکانه های عصبی به سدیم نیاز دارد. این آسان است که نمک و سدیم را یکی بدانیم اما چنین نیست. نمک طعام ۴۰ درصد سدیم و ۶۰ درصد کلرید است. با این حال با خوردن بیش از حد نیاز نمک، سلامت انسان دچار مشکل می شود.

چرا مصرف نمک کمتری توصیه می شود؟

سدیم، آب موجود در بدن را حفظ می کند. در نتیجه، سدیم بیش از حد در بدن باعث احتباس مایعات و افزایش حجم خون می شود و این کار باعث می شود تا فعالیت قلب برای انتقال خون در عروق سخت شود در نتیجه به فشار خون بالا منجر می شود. همچنین می تواند به بیماری های قلبی، سکته مغزی نیز منجر شود. لذا مصرف نمک دریا کم سدیم یددار می تواند بهترین انتخاب باشد.

سدیم و افزایش وزن

سدیم آب بدن را حفظ می کند.هنگامی که بیش از حد نمک مصرف می کنید، وزن شما بالا می رود، و بر عکس هنگامی که مصرف نمک را کاهش می دهید وزن کم می شود زیرا بدن مقدار آبی که ذخیره کرده بود را دفع می کند. با این حال با وزنی که از دست می دهید، با مصرف نمک و غذا دوباره بدست می آورید. به همین دلیل بهترین نوع نمک مصرفی،نمک دریا کم سدیم است.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی

چه میزان نمک کافی است؟

به طور متوسط مردم قاره آمریکا بیش از حد نیاز نمک مصرف می کنند، حدود ۳۴۳۶ میلی گرم در روز.یک قاشق غذا خوری نمک حاوی ۲۳۲۵ میلی گرم سدیم است.به طور متوسط مردم قاره آمریکا بیش از حد نیاز نمک مصرف می کنند، حدود ۳۴۳۶ میلی گرم در روز.یک قاشق غذا خوری نمک حاوی ۲۳۲۵ میلی گرم سدیم است.مصرف روزانه سدیم نباید بیشتر از ۲۳۰۰ میلی گرم باشد. روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم برای افرادی که دارای ناراحتی کلیوی، فشار خون بالا و یا میانسال هستند کافی است. همچنین می توانید از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید.

توجه به میزان مصرف سدیم

اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، از خوردن غذاهای فرآوری شده و از پیش بسته بندی شده اجتناب کنید، زیرا دارای نمک و سدیم بالایی می باشند. همچنین در مصرف ادویه، فلفل، سس سویا، سس گوجه فرنگی یا سس سالاد دقت کنید.مراقب جایگزین نمک باشید چون ممکن است بیش از حد استفاده کنید.سدیم عامل ابتلا به سرطان معده استو مصرف زیاد سدیم باعث فراهم شدن بستری برای رشد هلیکوباکتر پیلوری در معده است. از این رو به جای استفاده از نمک برای طعم دار کردن غذا از ادویجات گیاهی و یا از نمک دریا کم سدیم و به ویژه یددار استفاده کنید.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *