آیا عسل برای موهایتان مناسب است؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

آیا عسل برای موهایتان مناسب است؟

خیلی از ما عسل را به عنوان یک ماده غذایی لذیذ و شیرین می شناسیم اما شاید ندانیم که می توانیم از عسل به عنوان ماده ای که بتوان برای زیبایی پوست و مو استفاده کرد. در زیر به بررسی عسل می پردازیم تا ببینیم آیا عسل واقعاً برای موها و پوست مان مناسب می باشد؟

ابتدا باید در نظر گرفت که شما چگونه تشخیص می دهید که یک محصول بهداشتی برای موهای شما مناسب است یا خیر؟ در مورد عسل در نظر داشته باشید که آیا می تواند برای موهایتان مناسب باشد؟ آیا می توانید از آن برای پوست استفاده کنید؟

 در زیر به چندی از نکات این ماده غذایی برای موها می پردازیم :

۱-آیا برای مو ها قابل استفاده است ؟

بله، می گویند اگر ماده غذایی را که دارای خواص فراوانی است و می توانید میل کنید، پس می توانید از آن برای بدن و یا پوست تان استفاده کنید. عسل شامل ویتامین و مواد معدنی می باشد و همچنین یک آنتی باکتریال قوی است و باعث مرطوب سازی پوست و مو می شود و همچنین دارای قدرت شگفت انگیزی در درمان پوست است. بسیاری از جوامع از گذشته های دور تا کنون از عسل به عنوان دارویی برای مو های خود استفاده کرده اند. پس طبیعتاً عسل برای پوست یک ماده فوق العاده محسوب می شود.

۲-آیا عسل برای پوست صورت مناسب است ؟

امروزه امراض پوستی بسیار زیاد شده اند دلیل آن هم این است که در بسیاری از لوازم آرایشی و محصولات زیبایی مقدار زیادی مواد شیمیایی وجود دارد. به عنوان مثال امروزه افرادی که دارای مشکل پوستی هستند و همچنین تومور های فیبرویدی بر روی پوستشان وجود دارد بسیار زیاد شده اند.

پوست شما بزرگترین قسمت بدن شما را تشکیل می دهد و همچنین این مواد شیمیایی از طریق پوست به خورد بدن می روند. پوست این قابلیت را دارد تا مواد را در خود جذب کند برخی از دارو ها نیز که از طریق برچسب بفروش می رسند از همین طریق کار می کنند یعنی به این شکل که داروی موجود روی برچسب از طریق پوست وارد بدن می شود.

پس  هر چیزی که بر روی پوستتان قرار بگیرد به صورت مستقیم بر روی بدن اثر می گذارد. در عسل هم به همین شکل است در صورتی که روی پوست قرار بگیرد باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و همچنین سلامت بخشیدن به آن می شود.

۳-آیا عسل باعث سلامت بخشیدن به موها می شود؟ 

عسل باعث می شود تا مو ها قوت بگیرند. عسل یک ماده مغذی برای مو به حساب می آید و تقریبا یک نوع ماده غذایی برای پوست به حساب می آیند.

۴-آیا از نظر اقتصادی ارزش دارد؟

اگرچه عسل طبیعی ممکن است گران باشد اما برای استفاده برای مو و پوست به مقدار بسیار کمی از این ماده غذایی نیاز دارید. به عنوان مثال برای هر بار استفاده تنها یک قاشق چایخوری کافی می باشد. یک قاشق چایخوری از عسل را با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کرده و آنرا بر موهای خود بمالید.

در زیر یک ماسک موی فوق العاده با روغن زیتون و عسل آورده شده است :

مواد لازم :
عسل…………………………………………………………..۲ قاشق غذاخوری عسل
روغن زیتون……………………………………………….۱ قاشق غذاخوری

ماست……………………………………………………۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون را در کاسه ای ریخته و در مایکرویو قرار دهید تا کمی گرم شود (داغ نشود) عسل و ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. بر روی موهای تمیز بعد از استحمام قرار دهید. سپس مو ها را در کیسه پلاستیکی ببندید.

در حدود ۲۰ دقیقه مو ها را در این حالت بگذارید و در طول این ۲۰ دقیقه سعی کنید که ریلکس باشید. از این ترکیب می توانید ماهی ۲ بار استفاده کنید تا شاهد شاداب شدن موهایتان شوید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *