آیا افراد دیابتی می توانند شکر قهوه ای میل کنند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

آیا افراد دیابتی می توانند شکر قهوه ای میل کنند؟

خیلی ها بر این باورند که مواد غذایی قهوه ای دارای خواص بیشتری نسبت به مواد غذایی معمولی هستند. شکر قهوه ای سالم تر از شکر سفید است زیرا شکر سفید ترکیب شیمیایی است و همچنین میزان کالری شکر سفید از شکر قهوه ای به مراتب بیشتر است. اما مصرف بیش از اندازه آن نیز ممکن است بر میزان گلوکز خون شما تاثیر داشته باشد به همین دلیل افراد دیابتی باید میزان کنترل شده از آن مصرف کنند.
چرا این شکر قهوه ای رنگ است ؟
عده ای بر این باور اند که غذاهای قهوه ای رنگ طبیعی تر اند. به همین دلیل است که شکر قهوه ای را طبیعی تر از شکر های دیگر می دانند اما بر خلاف غلات کامل که به دلیل سبوس دار بودنشان به رنگ قهوه ای هستند دلیل قهوه ای بودن این شکر ملاس آن یا ملاس نیشکر می باشد به این معنی که شکر قهوه ای دارای مقداری ملاس نیشکر بر روی خود می باشد.
ترکیبات شکر قهوه ای :
با توجه به این که ملاس نیشکر در شکر قهوه ای وجود دارد. شکر قهوه ای دارای رطوبت بیشتری نسبت به شکر سفید است این رطوبت بیشتر باعث شده که شکر قهوه ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید باشد.
حواستان به مقدار مصرفی باشد :
به مانند دیگر کربو هیدرات ها مصرف شکر قهوه ای نیز باید به اندازه باشد و مراقب باشید که چه مقدار مصرف می کنید. سعی کنید با اضافه کردن آن به غذاهای سالم دیگر نظیر جو دو سر یا دیگر مواد غذایی سالم از آن استفاده کنید.
جایگزین :
مصرف شکر قهوه ای برای افرادی که دیابت دارند به جای شکر سفید بسیار مناسب می باشد اما باید حواستان به میزان مصرفی باشد. پس اگر دیابت دارید می توانید با جایگزین کردن شکر قهوه ای به جای شکر سفید از آن در غذا ها و دسر هایی که با استفاده از شکر سفید پخته می شوند استفاده کنید.
فواید غذایی :
شکر قهوه ای به دلیل موجود داشتن ملاس نیشکر در خود دارای خواص بیشتری است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *