آلرژی و گروه خون O

مطلب را به اشتراک بگذارید

افراد دارنده گروه خون O نسبت به دیگر گروههای خونی دارای Iga,IgE بالاتری بوده و نسبت به التهاب آسیب پذیر تر هستند. این آسیب پذیری به زنجیره قند فوکوز که آنتی ژن گروه خون O می باشد ارتباط دارد. فوکوز مانند چسب برای سلکتینها عمل می کند و باعث می شود. گلبولهای سفید بسیار زیادی به مکان عفونت ریخته و باعث التهاب شود. تحقیقات نشان داده است که افراد دارنده گروه خون O در هنگام عفونتها میزان آنتی بادی ضد-A و ضد-B بسیار زیادی ترشح می کنند.

افراد دارنده گروه خون O نسبت به آسم و آبریزش بینی آلرژی پذیرتر و آسیب پذیرتر هستند. بسیاری از گرده ها حاوی لکتینهای ویژه ای هستند که باعث تحریک آلرژی و ترشح هیستامین می شوند. لکتینهای برخی از غذاها بویژه گندم با آنتی بادی های IgE در خون نوع O واکنش شدید نشان می دهند. این آنتی بادیها باعث ترشح نوعی از گلبولهای سفید به نام باسوفیلها (basophiles) شده که نه تنها باعث ترشح  هیستامین می شوند بلکه آلرژن دیگری به نام کینین (kinin) را آزاد می کنند. این امر می تواند باعث ایجاد واکنش شدید آلرژی، مانند تورم بافت گلو و ششها شود.

در دارندگان گروه خون O ای که گندم را از رژیم غذایی خود حذف می کنند بسیاری از علایم آلرژی همچون عطسه، خروپف، مشکلات تنفسی و اختلالات گوارشی بهبود می یابند. حساسیت بیش از اندازه دارندگان گروه خون O نسبت به گندم و ذرت باعث آسیب پذیرتر شدن آنها در برابر بیماریهای التهابی مثل سندروم نشت روده (leaky gut syndrome) بیماری کرون و سندروم روده تحریک پذیر می شود. بنابر تحقیقات، غیر سکرتور بودن می تواند در آسیب پذیری نسبت به آلرژی نقش داشته باشد. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *