آلرژی های چشمی

مطلب را به اشتراک بگذارید

برخی از افراد در فصل بهار دچار آلرژی می شوند. نشانه های آلرژی شامل عطسه،سرفه،آبریزش و ترشح اشک می باشد. آلرژی چشم که ورم ملتحمه آلرژیک نامیده می شود یک واکنش به مواد آلرژی زا در محیط داخلی و خارجی می باشد.گرده گیاهان،غبار و شوره حیوانات سبب ایجاد آلرژی می شود. در حالی که حساسیت چشم می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار بدهد کسانی که از لنزهای تماسی سخت استفاده می کنند در فصل بهار بیشتر در معرض ابتلاء به آلرژی هستند.این افراد ممکن است (استفاده کنندگان لنزهای تماسی) دچار علایم شدیدتر آلرژی بشوند.موارد زیر در استفاده کنندگان لنزهای تماسی توصیه می شود:
– کم استفاده کردن از لنز های تماسی
– تمیز کردن روزانه لنزها تماسی

– استفاده از قطره های چشمی زیر نظر بینایی سنج

استفاده از آنتی هیستامین یا سایر داروها برای درمان علایم به افراد توصیه می شود.در حالی که آنتی هیستامین ها می توانند به درمان علایمی مانند آبریزش از بینی و عطسه کمک کنند برخی از داروها سبب کاهش اشک می شود که در این حالت علایم آلرژی بدتر می شود.برای درمان موثر بیماران باید چشم پزشک مراجعه نمایند.در اغلب موارد می توانیم حساسیت مربوط به ورم ملتحمه را با تجویز مسکن و قطره های چشمی با توجه به تاریخچه فرد بیمار درمان کرد. در حالی که آلرژی چشم می تواند هم آزار دهنده باشد و هم بر انجام کارها تاثیر بگذارد. با رعایت موارد زیر می توان علایم آلرژی را کاهش داد:

– تماس نداشتن با چشم (دست نزدن به چشم)
– شستشوی دست ها با آب و صابون
– شستشوی و ضد عفونی کردن لنزهای تماسی
– عدم استفاده از مواد آرایشی مشترک
– استفاده نکردن از لنزهای تماسی دیگران
توصیه می شود هر۲ سال یک بار توسط چشم پزشک چشمان معاینه شود (زیر ۶ سال) و بالای ۶۰ سال هر سال یک بار توسط چشم پزشک معاینه شوند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *