آرتروز و مشکلات مفاصل در دارندگان گروه خون B

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطلب زیر از کتاب “مبارزه با آرتروز با علم گروه خونی” نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص آرتروز و ارتباط آن با گروه خون بپردازید. 

خبر خوب برای دارندگان گروه خون B این است که افراد دارنده این گروه خونی معمولاً ریسک کمتری در ابتلا به بیماری ها داشته و از لحاظ فیزیکی سالم تر و طبق آمار به دست آمده، بیشتر از سایر گروه های خونی عمر می کنند. به طور طبیعی دارندگان گروه خون B سیستم ایمنی متعادل تری دارند. کلید موفقیت این گروه خونی، آن است که با پیروی از رژیم غذایی گروه خون ریسک های باقیمانده را به حداقل برسانند.

دارندگان گروه خون B نسبت به عفونت های ویروسی و باکتریایی آسیب پذیرتر هستند و این می تواند باعث تحریک پاسخ التهابی خود ایمنی شود. از رایج ترین باکتری هایی که می تواند باعث عفونت شود، ایکولای، سودومنس و لبسیلا را می توان نام برد که ساختاری شبیه B دارند و دارندگان گروه خون B در برابر آنها آنتی بادی تولید نمی کند. دارندگان گروه خون B غیر سکرتور، آسیب پذیری بیشتری نسبت به این باکتری ها دارند. با در نظر گرفتن این ریسک ها دلیل ابتلا به روماتیسم مفصلی و سایر مشکلات خود ایمنی در دارندگان گروه خون B معمولاً عفونت می باشد. 

تحقیقات نشان داده است که استرس نقش مهمی در ایجاد آرتروز و همچنین شدت آن دارد. در مواقع استرس دارندگان گروه خون B میزان زیادی هورمون های استرس مثل کورتیزول ترشح می کنند و این هورمون ها به کندی از بین می رود، حتی پس از پایان وضعیت استرس زا کورتیزول ترشح شده تا مدت زمان طولانی در بدنشان باقی می ماند و این بدان معنا است که دارندگان گروه خون B از لحاظ فیزیولوژیکی در حالت استرس قرار دارند.

به وجود آمدن استرس برای دارندگان گروه خون B بسیار خطرناک است و باعث نامتعادلی سیستم ایمنی بدن آنها می شود. در صورت داشتن سیستم ایمنی متعادل، بدن می تواند استرس، اضطراب و افسردگی را متوقف کند. دارندگان گروه خون B می توانند با استفاده از قدرت آرامش دادن به خود و تصور، این تعادل را به دست آورند. تمرکز دارندگان گروه خون B می بایست بر روی پایین آوردن  میزان کورتیزول جهت رسیدن به تعادل فکر و جسم متمرکز باشد.

غذا‌های ضد آرتروز برای دارندگان گروه خون B به دو گروه غذا‌های ضد التهاب و غذا‌های التهاب زا تقسیم می شوند که دارندگان گروه خون B می بایست از مصرف غذا‌های التهاب زا خودداری کرده و به مصرف بیشتر غذاهای ضد التهاب بپردازند.

غذا‌های ضد التهاب

غذا‌های التهاب زا

گوشت بره‌، گوشت بز‌، گوشت گوسفند

مرغ

ماهی‌های چرب آب‌های سرد

صدف

لبنیات فراوری شده مانند ماست و کفیر

روغن‌های ذرت‌، کنجد و آفتاب گردان

روغن تهیه شده از کره

بادام زمینی و روغن بادام زمینی

روغن زیتون

عدس

روغن بزرک

گندم سیاه

پیاز

گندم

قارچ میتاکی

ذرت

بروکلی

زیتون

بلو بری، گیلاس

گوجه فرنگی

آناناس

افزودنیهای خوراکی

زنجبیل

شکر فراوری شده

ریشه شیرین بیان

چای سبز

 

دارندگان گروه خون B می توانند از مصرف گلوکوزامین بهره ببرند، اما می بایست از مصرف کندراتین خودداری کنند. گلوکوزامین لکتین های التهاب زا، مخصوصاً لکتین گندم را مسدود می کند. لکتین ها به جای چسبیدن به جداره روده ها به گلوکوزامین می چسبند. شرایط کندراتین متفاوت بوده واگر ساختار شیمیایی کندراتین را بررسی کنیم می بینیم که بسیار شبیه به آنتی ژن گروه خون A است، بطوری که در صورت مصرف زیاد کندراتین سیستم ایمنی تحریک شده و واکنشی همچون انتقال گروه خون ناصحیح را به وجود می آورد.

در دارندگان این گروه خونی، MSM (میتل سوفونیل متان) بسیار خوب عمل می کند. MSM به عنوان سولفورارگانیک نیز نام گرفته است. MSM در رژیم غذایی انسان به طور طبیعی وجود دارد. با آنکه مکانیزم MSM و چگونگی عملکرد آن در بدن به طور کامل معلوم نیست اما مصرف آن بسیار بی خطر است. مصرف MSM در دارندگان گروه خون B می تواند خاصیت سم زدایی نیز داشته باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *