گندم سیاه ارگانیک OAB

مطلب را به اشتراک بگذارید

یکی از خواص اصلی گندم سیاه در مقایسه با سایر غلات، نوعی ترکیب آمینو اسیدی است که نقش بسیار مهمی در فعالیت های بیولوژیکی همانند کاهش کلسترول، تنظیم فشار خون و تسکین یبوست ایفا می کند.

گندم سیاه غنی از پروتئین و فیبر است و با محافظت از قلب، از ابتلا به دیابت و بیماری های گوارشی نیز پیشگیری می کند. گندم سیاه با توجه به خواص مغدی که دارد شهرت فراوانی در بین گیاه خواران و افرادی که از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می کنند کسب کرده است.

گندم سیاه ماده ای مغذی و انرژی بخش است که به مدت چند سال است که در دسترس بوده و می تواند به عنوان جایگزین مناسبی به جای برنج در رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که بسیاری از مردم بر این باوراند که گندم سیاه جزء دانه های غلات به حساب می آید ولی در واقع یک دانه میوه است.

رژیم غذایی که حاوی گندم سیاه باشد، از خطر افزایش میزان کلسترول و قند خون جلوگیری می کند. بخشی از فوائد گندم سیاه مربوط به فلاونوئیدهای موجود در آن است.

گندم سیاه، دارای ۸ نوع اسید آمینه مفید است و دارای شاخص گلایسمی پایین است و در نتیجه از بالا رفتن سریع قند خون که باعث التهاب، تغییر خلق و خو و افزایش وزن می شود، پیشگیری می کند. برای مبتلایان به دیابت و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مفید است. فیبر غیرقابل حل موجود در گندم سیاه از بروز سنگ کیسه صفرا در زنان پیشگیری می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *