کبد چرب و گریپ فروت

مطلب را به اشتراک بگذارید

کبد برای هضم چربی و سم زدایی بدن ضروری است. با این حال، هنگامی که مقدار زیادی چربی در کبد رسوب کند، کبد چرب شده و مشکلات متعددی برای بدن به وجود می آورد. 
مصرف زیاد الکل، مصرف غذاهای نامناسب، دیابت، کلسترول و چاقی می توانند موجب چرب شدن کبد شوند. 
فلاونوئیدهای موجود در گریپ فروت، مانند naringenin، ارزش دارویی بالایی دارد. گریپ فروت برای مبارزه با عفونت، کاهش کلسترول خون و سطوح تری گلیسرید، و کاهش وزن بسیار مناسب است. 
با مصرف روزانه یک عدد گریپ فروت، برای مدت ۳۰ روز، بهبود قابل توجهی در کبد خود مشاهده خواهید کرد.
طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، naringenin موجود در گریپ فروت موجب فعال شدن موادی می شود که مسئول اکسیداسیون اسیدهای چرب موجود در کبد اند. این امر همچنین از چرب شدن کبد پیشگیری می کند. 
مطالعه دیگری در سال ۲۰۰۶ نشان داد که آب گریپ فروت می تواند چربی بدن را به طور قابل توجهی کاهش دهد. این امر از ابتلا به سندرم متابولیک، که خود عاملی در ایجاد کبد چرب است، جلوگیری می کند. 
از طرفی ماده ی دیگری در گریپ فروت، به نام Nootkatone، از چاقی پیشگیری می کند. 
در مصرف گریپ فروت همراه برخی دارو ها، مانند داروهای ضد اضطراب، ضد افسردگی و استاتین ها دقت کنید، زیرا ممکن است کارکرد این دارو ها در بدن را تضعیف کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *