چند توصیه برای تقویت سیستم دفاعی بدن

مطلب را به اشتراک بگذارید

رای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.
با نزدیک شدن فصل سرما و باز شدن مدارس باید مراقب سلامت خود باشیم تا بتوانیم از کودکان و خانواده خود به خوبی مراقبت و نگهداری کنیم. مطالعات نشان داده‌اند غذای نامناسب، سیگار کشیدن، بی‌خوابی، بی‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی، استرس و محیطی ناآرام عواملی هستند که می‌توانند سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار دهند و بدن در مقابل این عوامل ایمنی خود را از دست داده در نتیجه ضعیف شده و سلامت ما به خطر می‌افتد.
بازگشت به یک رژیم غذایی متعادل
باید یک رژیم غذایی متعادل داشت؛ در کشورهای  توسعه یافته موادغذایی صنعتی و عادت‌های جدید غذایی و تنقلات باعث کاهش ویتامین‌های C، B9، B6، A و E و مواد معدنی و عناصری مانند کلسیم، مس، آهن، سلنیوم و روی در بدن شده‌اند.
فعالیت بدنی حتی در حد متوسط
بسیاری از فعالیت‌های بدنی موجب درمان و حتی تنظیم سیستم بدنی می‌شوند؛ ورزش به سلامت سیستم قلبی عروقی، عضلات، فشارخون، وزن و تقویت دفاع طبیعی بدن کمک می‌کند.
کنترل استرس
بدون شک استرس یک اثر مضر بر سلامت انسان دارد؛ محققان با بررسی ارتباط بین استرس و سیستم ایمنی بدن گفته‌اند: استرس‌ گاه به گاه، ثابت، کوتاه مدت و مکرر رابطه زیادی با ایمنی بدن دارد؛ استرس مزمن منجر به آزادی هورمون‌های استرس می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
دیگر عوامل مهم برای سلامت و ایمنی بدن
کیفیت و طول مدت خواب، مصرف سیگار، کنترل وزن و خوردن مواد شیمیایی، واکسیناسیون، آنتی بیوتیک‌ها عوامل موثر در سیستم دفاعی بدن است.
برای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *