ویتامین ها و مواد معدنی قبل از بارداری

مطلب را به اشتراک بگذارید

ویتامین B: تجربیات به من نشان داده است که دارندگان گروه خون O می توانند از ویتامین های گروه B سود فراوران ببرند، این ویتامینها باعث بهبود سوخت و ساز بدن آنها می شود. اگر شما از مکمل های گروه B استفاده می کنید، از مکملهایی که در آنها مخمر و یا گندم استفاده نشده است مصرف کنید. سعی کنید، که مکمل، حاوی حداقل۴۰۰ تا ۶۰۰ میکروگرم اسیدفولیک و ۵۰۰ میکروگرم ویتامین B12  باشد.
ویتامین K: میزان فاکتورهای لخته شدن خون در دارندگان گروه خون  O کمتر از سایرین است که این امر باعث رقیق بودن خون و مشکلات خونریزی می شود. حتماً قبل از حاملگی فاکتورهای لخته شدن خون را بالا ببرید. البته مصرف ویتامین K به صورت مکمل توصیه نمی شود، در عوض می توانید از ویتامین C  به همراه غذاهای غنی از ویتامین K همچون جگر، زرده تخم مرغ، سبزیجات سبز تیره (اسفناج) مصرف کنید.
مواد معدنی:
کلسیم: دارندگان گروه خون O همیشه می بایست از مکمل کلسیم برای تأمین این عنصر مهم استفاده نمایند، زیرا رژیم غذایی آنها شامل  لبنیات نمی باشد. این مسئله مخصوصاً در این دوران بسیار مهم است زیرا در دوران حاملگی کلسیم بسیار زیاد مصرف می شود. منبع کلسیم ذخیره شده مادر در دوران حاملگی برای رشد و نمو استخوان ها و بافت سالم جنین کاملاً مصرف می شود.
سیلیس: مهمترین خاصیت شناخته شده سیلیس نقش آن در جلوگیری از پوکی استخوان و بازگرداندن حجم استخوان می باشد. همچنین سیلیس قوت مو و ناخن را به علت تحریک تولید بیشتر کراتین و کلاژن بالا می برد. گیاه دم اسب ، یکی از  بهترین منابع طبیعی سیلیس می باشد. از مکمل سیلیس ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم در روز می توانید مصرف کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *