ویتامین های موجود در زردچوبه واقعی

مطلب را به اشتراک بگذارید

ویتامین های موجود در زردچوبه واقعی

مزایای سلامتی زردچوبه عمدتاً به علت وجود ماده اصلی و فعال آن است که کورکومین نام دارد. کورکومین علاوه بر مزایای سلامتی، رنگ زرد زردچوبه را نیز باعث می شود. زردچوبه ارگانیک و خالص حاوی چندین ویتامین است. با این حال، مصرف زردچوبه در طول روز به شما کمک می کند که ویتامین های لازم را دریافت کنید.

ویتامین B موجود در زردچوبه:

بیشترین ویتامین زردچوبه را ویتامین B تشکیل می دهد که نوع B6 آن از نظر مقدار در بالاترین رتبه قرار دارد. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک قاشق غذاخوری زردچوبه حاوی ۰٫۱۲۲ میلی گرم ویتامین B6 است. ویتامین B6، همچنین به عنوان پیریدوکسین شناخته شده است که برای متابولیسم بدن، تولید گلبول قرمز، تولید هموگلوبین و انتقال اکسیژن به بافت ها بسیار اهمیت دارد و هم چنین  باعث عملکرد درست سیستم ایمنی و عصبی بدن می شود.

زردچوبه ارگانیک ۲۰۰ گرمی

ویتامین C موجود در زردچوبه:

ویتامین C، با نام اسید اسکوربیک نیز نامیده می شود. این ویتامین برای بدن بسیار ضروری است، زیرا بدن قادر به تولید آن نیست، بنابراین تنها راهی که می توان آن را دریافت کرد مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C یا مکمل های آن است. ویتامین C باعث تولید نوروترانسمیترها (Neurotransmitters) می شود که برای عملکرد مغز مهم هستند و به تنظیم خلق و خوی نیز کمک می کنند. ویتامین C به عنوان آنتی اکسیدان قوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. یک قاشق غذاخوری زردچوبه حاوی ۱٫۸ میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C ویتامین زیبایی نیز نام گرفته زیرا مصرف آن باعث شفاف سازی و پاکسازی پوست می شود، از این رو مصرف زردچوبه باعث پاکسازی و تقویت پوست و مو می شود.

سایر ویتامین های موجود در زردچوبه:

یک قاشق غذاخوری زردچوبه حاوی ۰٫۲۱ میلی گرم ویتامین E و ۰٫۹ میکروگرم ویتامین K است. ویتامین E در واقع آنتی اکسیدانی است که به مبارزه بدن با آسیب های ناشی از مولکول های رادیکال آزاد کمک می کند. ویتامین E هم چنین در حفظ سیستم ایمنی بدن و در فرآیندهای متابولیسم بدن نقش بسزایی دارد. ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون دارد و همچنین در مورد نقش آن در حفظ سلامت استخوان مطالعاتی صورت گرفته است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *