نقش زنجبیل برای افراد دیابتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

نقش زنجبیل برای افراد دیابتی

معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه، ساقه متورم شده زیرزمینی آن است. اگر در گذشته مردم از قحطی، وبا و یا طاعون و غیره می‌مردند امروزه سرطان بلای جان انسان شده است. به نظر می‌رسد که چاره‌ای جز تلاش برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهلک نیز وجود ندارد. نتایج پژوهش‌ های متعدد نشان می‌دهد که زنجبیل حاوی ترکیباتی است که خواص ضدسرطانی دارد. محققان مشاهده کرده‌اند که زنجبیل با سلول‌های سرطانی تخمدان مقابله می‌کند.همچنین مصرف زنجبیل باعث کاهش التهاب بدن می شود.

یکی از مهمترین خواص زنجبیل کمک به افراد با دیابت نوع ۲ است. شرایط دیابت نوع ۲ از دیابت نوع ۱ بسیار دشوارتر است، زیرا بدن با کمبود انسولین روبرو است و سلول های بدن به انسولین پاسخ درستی نمی دهند.افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در بدن خود انسولین تولید می کنند اما سلول های بدن نسبت به انسولین مقاومت نشان می دهند و در چنین شرایطی باعث افزایش قند خون فرد می شود.

زنجبیل ارگانیک ۲۰۰ گرمی

نتایج تحقیقی در مجله ی The International Journal of Food Sciences and Nutrition چنین منتشر کرد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به مدت دو ماه از زنجبیل استفاده کردند و حساسیت به انسولین در آنها افزایش یافت و مقدار انسولین سرمی آنها نیز کاهش یافت.همچنین مقدار کلسترول بد خون LDL و تری گلیسیرید در خون نیز کاهش یافت. زنجبیل ارگانیک OAB را می توانید به انواع غذاها، سوپ ها و نوشیدنی ها اضافه و مصرف نمائید.

خواص درمانی دیگر زنجبیل شامل ضد تهوع (به خصوص تهوع حاملگی)، ضد درد (بخصوص دندان درد)، ضد سرماخوردگی، مقوی قلب، لاغر کننده، ضد لخته شدن خون و کم کردن خطر سکته قلبی و مغزی است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *