مواد غذایی چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز

مطلب را به اشتراک بگذارید

ماست چکیده کم چرب: 

خاصیت چربی سوزی ماست چکیده کم چرب ناشی از پروتئین موجود در آن است. هضم پروتئین درون معده زیاد طول می کشد و به همین دلیل دیرتر احساس گرسنگی می کنیم. بعلاوه بدن ما هنگام هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به هضم کربوهیدرات مصرف می کند. ماست های بدون چربی و یا با چربی و شکر کم برای کاهش وزن مناسسب هستند.

*  توجه فرمایید که مصرف زیاد ماست برای گروه خون A و O مناسب نمی باشد.

دارچین: 

مطالعات نشان داده است که دارچین می تواند سطح قند خون را تثبیت کند. محققان بر این باورند که دارچین موجب سرکوب اشتها به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می گردد. اضافه کردن دارچین به مواد غذایی مختلف مانند چای، قهوه و یا ماست موجب شیرین شدن این مواد بدون افزایش میزان کالری غذای مصرفی می شود.

*  توجه فرمایید که مصرف دارچین برای دارندگان گروه خون B مناسب نمی باشد.

فلفل تند: 

فلفل تند حاوی یک ترکیب بی مزه به نام کپسایسین (Capsaicin) است. این ترکیب در فلفل های نوع هابانرو (Habanero chili) و هالاپینیو (Jalapeño) فراوان تر است. این ترکیب موجب سرکوب اشتها گشته و برای مدت زمان کوتاهی به سوخت و ساز بدن سرعت می بخشد. 

*  توجه فرمایید که مصرف فلفل تند برای گروه خون A و AB مضر می باشد.

چای سبز:

 مطالعات متعدد نشان می دهد چای سبز می تواند با تحریک بدن برای سوزاندن چربی شکم موجب کاهش وزن شود. چای سبز حاوی نوعی فیتوکمیکال به نام کاتشین (Catechin) است که بر روی سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارد. برای بهره گیری بیشتر از خواص شگفت انگیز چای سبز لازم است روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز مصرف کنید. محققان بر این باورند که نوشیدن چای سبز گرم به دلیل دمای آن ، بیشتر طول می کشد، بنابراین از سرعت جذب کالری مصرفی کاسته شده و تاثیر تسکین دهنده آن افزایش می یابد.

*  توجه فرمایید که مصرف چای سبز برای افراد با هر چهار گروه خونی O،A،B،AB سودمند است.
جهت آشنایی بیشتر در مورد خواص چای سبز بر روی لینک زیر کلیک کنید:

گریپ فروت:

 گریپ فروت خاصیت چربی سوزی ندارد اما به افرادی که رژیم دارند کمک می کند تا احساس سیری کرده و کمتر غذا بخورند. این امر به دلیل فیبر حلال موجود در گریپ فروت است که هضم آن زیاد طول می کشد و در نتیجه فرد دیرتر گرسنه می شود. مصرف نصف گریپ فروت و یا یک لیوان آب گریپ فروت قبل از غذا موجب پر شدن معده می گردد و در نتیجه فرد غذای کمتری خواهد خورد.  

*  توجه فرمایید که مصرف گریپ فروت برای دارندگان هر چهار گروه خون O، A،B،AB مناسب است.

هندوانه: 

مواد غذایی ای که حجم آب موجود در آنها بسیار زیاد است ، جای بیشتری را در معده اِشغال می کنند و به همین دلیل درون معده، جای کافی برای غذاهای دیگر باقی نمی ماند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات دارای آب و مواد مغذی زیاد اما کالری کم هستند. هندوانه از این نوع میوه ها است. هندوانه منبع غنی از آنتی اکسیدان “لیکوپن” (lycopene) و ویتامین A و C است و برای همه افراد با هر چهار گروه خون مفید است. 

گلابی و سیب:

 حجم آب موجود در گلابی و سیب نیز بسیار زیاد است. برای دریافت فیبر بیشتر، سیب و گلابی را با پوست میل کنید. محققان بر این باورند که خوردن میوه به جای آب میوه بهتر است زیرا خود میوه دارای فیبر بیشتری است و بلعیدن میوه خود موجب مصرف کالری و سوزاندن چربی ها می گردد.

*  مصرف سیب و گلابی برای دارندگان هر چهار گروه خون O،A،B،AB مناسب است.

انگور و کشمش: 

با مقایسه دو فنجان انگور و یک چهارم فنجان کشمش، به ارزش حجم آب پی خواهید برد. کشمش و انگور هر دو دارای کالری کمتر از ۱۰۰ هستند، اما به احتمال زیاد، دو فنجان انگور فرد را بیشتر سیر خواهد کرد. با این وجود، میوه های خشک دارای بافت جالبی هستند و اضافه کردن چند عدد کشمش و یا کرنبری خشک به سالاد، مزه آن را جذاب تر می کند و برای همه افراد مناسب و مفید است.

انواع توت ها: 

مانند میوه های دیگر، توت ها دارای آب و فیبر زیادی هستند و می توانند فرد را به مدت بیشتری سیر نگه دارند. مزیت دیگر توت ها شیرین بودن آنها است. می توانید به جای کیک و شیرینی های پر کالری از توت های کم کالری مصرف کنید. در میان توت ها ، بلوبری و شاه توت از همه برجسته تر هستند زیرا غنی از آنتی اکسیدان ها می باشند. 

*  توجه فرمایید که مصرف شاه توت برای دارندگان هر چهار گروه خون O،A،B،AB مناسب می باشد.

سبزیجات خام: 

سبزیجات خام بهترین جایگزین تنقلات هستند زیرا هم فرد را سیر می کنند و هم کم کالری هستند. نصف فنجان کرفس خورد شده تنها ۸ کالری دارد. محققان بر این باورند که مصرف کرفس با مقداری کره بادام زمینی و یا مصرف هویج با سس سالسا به جای چیپس خیلی بهتر از مصرف تنقلات است. 

*  مصرف کرفس و هویج برای دارندگان هر چهار گروه خون O،A،B،AB مناسب است.

تخم مرغ: 

تحقیقات نشان داده است که مصرف پروتئین در صبح به جای دونات (پیراشکی) و یا هر نوع کربوهیدرات دیگر ، فرد را بیشتر سیر نگه می دارد. یک عدد تخم مرغ متوسط تنها ۷۵ کالری دارد ، اما دارای ۷ گرم پروتئین و مواد مغذی ضروری دیگر است. محققان بر این باورند که بدن در هنگام هضم تخم مرغ کالری بیشتری مصرف می کند. البته اگر سطح کلسترول شما بالا است، قبل از مصرف تخم مرغ با پزشک خود مشورت کنید و برای افراد با گروه های خونی O،A،B،AB مفید است.

قهوه: 

قهوه، یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است که به متابولیسم بدن سرعت بخشیده و موجب کاهش وزن می گردد. محققان بر این باورند که قهوه موجب تحریک سوخت و ساز بدن می گردد. اما توجه داشته باشید که تاثیر قهوه در کاهش وزن کم است و قهوه های پر کالری مانند کاپوچینوی موکا در کاهش وزن تاثیری ندارند.

*  توجه فرمایید که مصرف قهوه برای گروه خون O و AB مضر می باشد.

سبوس جو دو سر و جو دو سر پرک: 

جو دو سر پرک ۳ مزیت دارد: غنی از فیبر است. دارای آب زیادی است و معمولا به صورت گرم مصرف می شود. خوردن غذای گرم بیشتر طول می کشد و بنابراین کالری کمتری جذب بدن می شود. آب و فیبر موجود در جو دو سر پرک نیز موجب پر شدن معده گشته و فرد احساس سیری می کند. برای خوشمزه کردن جو دو سر پرک ، همچنین می توانید به جای شکر از میوه های شیرین استفاده کنید. 

* توجه فرمایید که مصرف سبوس جو دو سر و جو دو سر پرک برای هر چهار گروه خونی O،A،B،AB سودمند است.

سوپ:

 سوپ معمولی بدون خامه یکی از بهترین مواد غذایی برای کسانی است که رژیم دارند. سوپ دارای آب زیاد اما کالری کم است. به علاوه، سوپ، گرم است و خوردن آن طول می کشد. مصرف سوپ قبل از غذای اصلی موجب می شود معده پر گشته و فرد غذای پر کالری کمتری بخورد. اضافه کردن مرغ، بوقلمون، گوشت بدون چربی، ماهی، سبزیجات و یا حبوبات به سوپ موجب خوشمزه تر شدن سوپ گشته و در عین حال کالری کم سوپ حفظ می شود. سوپ تهیه شده از جو دو سر و سبوس جو دو سر بهترین نوع سوپ جهت چربی سوزی است.

سالاد: 

یکی دیگر از راه های پر کردن معده، مصرف سالاد بدون سس قبل از غذا است. کاهو دارای آب زیادی است و مصرف آن قبل از غذا حجم زیادی از معده را پر می کند. این امر موجب می شود فضای کمتری درون معده برای غذاهای اصلی پر چرب باقی بماند. افزودن میوه ها، سبزیجات و یا پنیر رنده شده به سالاد موجب خوشمزه تر شدن آن می گردد. 
* توجه فرمایید که مصرف پنیر و لبنیات برای دارندگان گروه های خونی A و O مناسب نیست. البته پنیر تهیه شده از شیر بز برای هر چهار گروه خونی  O،A،B،AB مناسب است.

سرکه:

 افزودن سرکه و یا روغن به سالاد موجب افزایش خاصیت چربی سوزی آن می گردد. برخی از تحقیقات انجام شده نشان داده اند که سرکه ممکن است به بدن در شکستن و سوزاندن چربی ها کمک کند. گرچه سرکه اصلاً کالری ندارد اما سالاد را خوشمزه تر می کند. 
*  توجه فرمایید که مصرف سرکه برای دارندگان گروه های خون A و AB مضر می باشد. البته در صورت تمایل می توانید از سرکه سیب به میزان کم استفاده کنید.

آجیل: 

آجیل بهترین میان وعده برای جلوگیری از گرسنگی است و جایگزینی مناسب برای تنقلات است. آجیل غنی از پروتئین، فیبر و چربی های مفید برای قلب است. تحقیقات نشان داده است که مصرف متعادلانه آجیل موجب کاهش هر چه بیشتر وزن گشته و سطح کلسترول بدن را بهبود می بخشد. محققان مصرف آجیل به مقدار کم را برای کاهش وزن توصیه می کنند. گردو از بهترین نوع آجیل ها است که برای کلیه افراد با هر چهار گروه خون O،A،B،AB مفید است.

ذرت بو داده ساده:

 سه فنجان ذرت بو داده ساده بدون شکر و روغن ممکن است زیاد به نظر برسد اما دارای کالری بسیار کم است. ذرت بوداده ساده گزینه ای خوب برای تنقلات است زیرا هم خوردن آن وقت گیر است و هم حجم زیاد آن موجب می شود فرد احساس کند زیاد خورده است و سیر شده است در حالی که کالری کمی جذب کرده است. 
*  توجه فرمایید که مصرف ذرت برای دارندگان گروه های خون O، B و AB مضر است و می بایست از مصرف آن اجتناب نمایید. 

شیر بدون چربی:

 شیر بدون چربی دارای پروتئین و کلسیم بسیاری است و بر عکس شیر معمولی ، فاقد چربی است. مصرف شیر بدون چربی موجب پر شدن معده گشته و به دلیل میزان پروتئین بالای آن دیرتر هضم می شود. این امر موجب می شود فرد دیرتر گرسنه شود. شواهد حاکی از آن است که شیر و لبنیات بدون چربی موجب کاهش وزن در ناحیه شکم می گردند اما برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

*  توجه فرمایید که مصرف لبنیات برای گروه خون A و O سودمند نمی باشد.

گوشت بدون چربی: 

پروتئین موجود در گوشت ، معده را برای زمان طولانی تری پر نگه داشته و بدن هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری می سوزاند. در انتخاب نوع گوشت مصرفی خود دقت کنید. معمولاً گوشت قرمز پرچرب است اما سینه مرغ بدون پوست، انتخابی مناسب است. برخی از قسمت های گوشت گاو مانند گوشت ران و گوشت راسته بسیار کم چرب بوده و کمتر از ۴ گرم چربی اشباع شده دارند. در هر وعده غذایی، از ۸۵ گرم تا ۱۱۳ گرم گوشت بیشتر استفاده نکنید. 
*  توجه فرمایید که مصرف گوشت قرمز برای دارندگان گروه خون A و AB سودمند نمی باشد و مصرف گوشت گوسفندی برای دارندگان گروه خون AB مناسب تر است. 

ماهی:

 ماهی یکی از بهترین منابع پروتئین است. تحقیقات نشان داده است مصرف ماهی به دلیل نوع پروتئینی که داراست، رضایت بخش تر از مرغ و گوشت گاو است. اکثر ماهی ها کم چرب هستند. چربی موجود در ماهی ها نیز از نوع اسیدهای چرب امگا ۳ است. اسیدهای چرب اٌمگا ۳ که در ماهی سالمون  شاه ماهی و ماهی های چرب دیگر یافت می شوند، از بروز بیماری های قلبی و بیماری های مزمن دیگر جلوگیری می کنند. 

*  توجه فرمایید که مصرف ماهی ها بر اساس گروه خونتان باشد.

حبوبات: 

حبوبات دارای سه مزیت هستند: جزء سبزیجات هستند، دارای پروتئین هستند، غنی از فیبر هستند. مصرف حبوبات موجب می شود فرد دیرتر گرسنه شود و کالری کمتری جذب کند. آماده کردن حبوبات برای مصرف نیز بسیار آسان است. مثلاً می توانید مقداری نخود به سوپ و یا سالاد اضافه کنید و یا از نخود پوره تهیه کنید. یک فنجان نخود ۱۲ گرم فیبر، ۱۵ گرم پروتئین و تنها ۴ گرم چربی دارد. 

*  توجه فرمایید که مصرف تمامی حبوبات به جزء لوبیا قرمز برای گروه خون B و لوبیا چشم بلبلی برای گروه خون O، سودمند نمی باشد. همچنین مصرف نخود و لوبیا قرمز برای دارندگان گروه های خونی A و AB مضر است.
توجه فرمایید که مواد غذایی مصرفی خود را بر اساس گروه خونتان انتخاب نموده و از مصرف مواد غذایی مضر برای گروه خونیتان اجتناب کنید. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *