سیلیکون و جو‌دوسر، معجزه جوانی و مبارزه با آلزایمر

مطلب را به اشتراک بگذارید

سیلیکون و جو‌دوسر، معجزه جوانی و مبارزه با آلزایمر

سیلیکون عنصری نافلز با جرم اتمی ۲۸ است. سیلیکون از بدن در برابر تصلب شراین و آلومینیوم محافظت می کند. سیلیکا به مواد طبیعی دی اکسید سیلیکون گفته می شود و سیلیکون به مواد دستساز اتلاق می شود. بیشترین مقدار سیلیکون در گیاهان و مخصوصا دانه هایی مانند جو دوسر و برنج پیدا می شود. مقدار کمی از سیلیکون نیز در محصولات حیوانی یافت می شود. آبجو منبع غنی از سیلیکا است که حدود ۳۳ تا ۶۰ میلی گرم از آن را دارا می باشد. آب نیز دارای سیلیکون است  که البته به صورت اسید ارتوسیلیسیک می باشد. نوشیدن ۲ لیتر آب درروز به دریافت ۱۰ میلی گرم سیلیکون کمک می کند.

جو‌دوسر، سیلیکون و درمان پوکی استخوان:

سیلیکون برای سلامت استخوان و دندان ها اهمیت دارد. همچنین از غضروف ها، پوست، مو و ناخن ها حفاظت می کند. سیلیکون همچنین دریافت کلسیم مورد نیاز استخوان ها را در مراحل اولیه تشکیل آن ها و همچنین به جلوگیری از آلزایمر و پوکی استخوان کمک می کند. سیلیکون همچنین در درمان پوکی استخوان موثر است. سالمندان به دلیل کاهش سطح سیلیکون با افزایش سن به مقدار بیشتری سیلیکون نیازمندند. به همین علت مصرف روزانه جو‌دوسر به دلیل دارا بودن سیلیکون باعث سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کندو برای مبارزه با لک‌های پوستی بسیار موثر است و به شدت از ابتلا به آلزایمر و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

جو دو سر پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

سبزیجات حاوی سیلیکون:

بسیاری از سبزیجات به دلیل گیاهی بودن حاوی سیلیکون هستند. مقدار سیلیکون در سبزیجات مختلف متفاوت است. برخی از سبزیجاتی که دارای سیلیکون هستند عبارتند از مارچوبه، کلم، خیار، کاهو، دانه  خردل، زیتون، جعفری، ترب قرمز، پیاز سفید، ذرت، چغندر قند، فلفل دلمه ای، دانه سویا، یونجه و ریشه سبزیجات برگ دار.

دیگر منابع غذایی سیلیکون:

مقادیر زیادی از سیلیکون در غلات کامل وجود دارد، مانند جو دوسر و برنج و همینطور ارزن و بذر کتان. از آنجایی که سیلیکون در منابع غذایی طبیعی یافت می شود پس معقولانه تر است که این مواد در حالت طبیعی خود دارای بیشترین مقدار سیلیکون باشند. سیلیکون به مقدار زیاد در شیر مادر نیز یافت می شود.

سیلیکون به عنوان افزودنی غذایی:

سیلیکون در برخی کشور ها مانند انگلستان به عنوان افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. سیلیکا غیر متبلور به عنوان عامل ضد دلمه شدگی، عامل ضد پف و ارتقا دهنده خمیراست. از آن به عنوان عامل تصفیه کننده نوشیدنی ها نیز استفاده می شود. از آن برای تهیه داروها و ویتامین ها به عنوان عامل ضد دلمه شدگی و عامل غلظت دهنده دارو ها نیز استفاده می کنند.

سیلیکون و جوانی:

سیلیکون ماده معدنی است که با جوانی رابطه مستقیم دارد زیرا سطح سیلیکون نسبت به کلسیم در جوانی بالاتر است. بیشترین تمرکز سیلکون در بدن در مو ها و ناخن ها است، ولی همچنین با پوست و استخوان و دندان سالم نیز رابطه مستقیم دارد. یک نظریه بحث برانگیز در این رابطه می گوید سیلیکون در واقع بر اثر آنزیم های آزاد شونده هنگام هضم به کلسیم تغییر ماهیت می دهد بنابراین تهیه غذاهایی سرشار ازسیلیکون برای تشکیل و ترمیم استخوان ها نسبت به غذاهای کلسیم دار بهتر است.

کمبود سیلیکون باعث ضعیف شدن استخوان ها و دندان ها و بافت های مربوطه و افزایش احتمال سکته قلبی می شود. مصرف جو‌دوسر به دلیل دارا بودن سیلیکون باعث جلوگیری از ریزش مو شده و جذب کلسیم در بدن را بالا می‌برد و از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می‌کند.

تأثیر سیلیکون بر سلامت:

استخوان:

کمک به استحکام و ترمیم استخوان ها. مقادیر زیادی از سیلیکون در استخوان های در حال رشد و ترمیم یافت می شود.

جریان خون:

کمک به گرم ماندن خون و حفظ حالت ارتجاعی سلول های دیواره سرخرگ.

مو:

جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو

عضلات:

حفظ حالت ارتجاعی و انعطاف عضلات. عضلات سالم  حداقل  ۲% سیلیکون دارد.

ناخن ها:

تقویت ناخن ها و حفظ ظاهر آن ها

پوست:

از بین بردن چین و چروک و جلوگیری از تغییرات پوست بر اثر افزایش سن.

دندان ها و لثه ها:

جلوگیری از پوسیدگی دندان، خونریزی و فرسایش لثه. برخی بر این باورند که سیلیکون باعث به تعویق افتادن پوسیدگی دندان می شود. سیلیکون در بچه ها باعث شکل گیری بهتر دندانها و فک می شود.

تاندون ها و رباط ها:

کمک به حفظ حالت ارتجاعی لازم در استحکام تاندون ها و رباط ها.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *