روغن زیتون و درمان پوست

مطلب را به اشتراک بگذارید

روغن زیتون و درمان پوست

پیری در انسان ها موجب آسیب تدریجی به ساختار و عملکرد پوست می گردد. با گذشت زمان، بافت پوست دچار تغییراتی می گردد. برخی از این تغییرات عبارتند از :

– لایه های داخلی و خارجی پوست، مرسوم به درم dermis و اپیدرم epidermis نازک تر می گردند.
– پوست، قابلیت ارتجاعی خویش را از دست می دهد.
– محافظت از ناحیه متصل کننده درم به اپیدرم کمتر می شود.
– با تجمع کلاژن، فیبروز به وجود می آید و پوست قادر به مبارزه با آسیب ها و ترمیم خود نیست.

فواید مصرف خوراکی روغن زیتون واقعی برای درمان پوست های آسیب دیده

روغن زیتون واقعی سازگار با پوست بوده و غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که با مبارزه با همه نشانه های پیری از قبیل چین و چروک، لکه های سیاه، جوش و آکنه، از پیری پوست جلوگیری می کند.

روغن زیتون واقعی با تامین ویتامین های ضروری برای پوست و از بین بردن سموم از روی پوست، موجب جوان ماندن پوست می گردد.

روغن زیتون دارای خواص دارویی بوده و به عنوان عامل ضد التهابی شناخته شده است که از انواع عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

عوامل خارجی مانند اشعه خورشید، از طریق تولید رادیکال های آزاد به روند پیری سرعت می بخشند. گرچه سلول ها، خود دارای مکانیسمی برای خنثی کردن عملکرد رادیکال های آزاد هستند، اما می توان با استفاده از مهار کننده های طبیعی نیز آسیب سلولی را کاهش داد.

یکی از این مهار کننده های طبیعی روغن زیتون واقعی است که مشخصات چربی آن بسیار شبیه مشخصات چربی پوست انسان است.

علاوه بر پلی فنول ها، روغن زیتون واقعی دارای ویتامین های A ،D ، K و E است که منبع اصلی محافظت در برابر رادیکال های آزادی هستند که موجب اکسیداسیون سلول ها می گردند.

به همین دلیل، استفاده از روغن زیتون روشی مناسب برای درمان اختلالات پوستی مانند آکنه (Acne)، پسوریازیس (Psoriasis) و درماتیت سبورئیک (Seborrhoeic dermatitis) است. درماتیت سبورئیک نوعی التهاب پوستی است که در نواحی پوست سر، صورت و بدن رخ می دهد.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک ۰.۵ لیتری

روغن زیتون فرابکر ارگانیک

علاوه بر طبیعی بودن و قابلیت مرطوب نگه داشتن پوست، روغن زیتون واقعی دارای آنتی اکسیدان هایی قوی مانند ویتامین A و ویتامین E نیز هست.

این ویتامین ها باعث احیای پوست های آسیب دیده از اثرات اشعه خورشید، آلودگی هوا و سایر خطرات محیطی مانند دود سیگار و مصرف غذا های آماده می شوند. این آنتی اکسیدان ها توانایی این را دارند که فعالیت سلول ها را بالا برده و پوست را لطیف تر نمایند.

خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون واقعی در پیشگیری از اکسیداسیون مداوم که موجب بروز انواع خاصی از سرطان پوست می گردد، نقش اساسی دارد.

تحقیقات بر روی ویتامین E موجود در روغن زیتون و خواص آن تازه آغاز گشته است و هنوز اطلاعات کافی موجود نمی باشد. اما محققان بر این باورند که اسید اولئیک موجود در روغن زیتون در مقابله با اکسیداسیون مداوم نقش اساسی دارد.

مردم نواحی مدیترانه به دلیل مصرف مداوم روغن زیتون واقعی دارای سلامت جسمانی و طول عمر بیشتر هستند. روغن زیتون واقعی برای هر چهار گروه خونی O ، A ، B ، AB سودمند است.

فواید استعمال خارجی روغن زیتون برای درمان پوست های آسیب دیده

روغن زیتون واقعی تسکین دهنده مفیدی برای پوست است. بر خلاف روغن های دیگر که چسبنده هستند، روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده بسیار خوب عمل می کند. بسیاری از زنان، روغن زیتون را جایگزین مرطوب کننده های تجاری کرده اند.

مهم ترین مزیت روغن زیتون واقعی این است که بر خلاف روغن های دیگر منافذ موجود بر روی پوست را مسدود نمی کند. بسیاری از روغن ها منافذ پوست را مسدود می کنند که این امر خود منجر به شیوع بیشتر جوش و آکنه می شود.

مسدود کردن منافذ پوست مانع از خروج سموم و ورود اکسیژن و ویتامین ها به پوست می گردد. اما روغن زیتون وارد پوست شده و جذب می شود و پوستی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهد.

اگر روغن زیتون واقعی به منظور مرطوب نگه داشتن پوست صورت یا بدن استفاده شود، به سطوح عمیق پوست نفوذ می کند و سپری محافظ برای نرم نگه داشتن و تغذیه پوست ایجاد می کند.

روغن زیتون واقعی می تواند هم به عنوان کرم شب استفاده شود و هم به عنوان مرطوب کننده ی روزانه استفاده گردد. همچنین پیشنهاد می شود که کمی آب لیمو ترش تازه با روغن زیتون مخلوط شود تا احساس طراوت بیشتری را برای پوست به ارمغان آورد.

اگر از پوستِ خشک و اگزما رنج می برید، پیشنهاد می شود که مخلوط روغن زیتون و نمک دریایی را به محل های خشک زده و ماساژ دهید تا پوست های مرده برداشته شود و لایه های زیرین پوست نیز تغذیه شوند. البته لازم است قبل از هر نوع اقدام، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

راه های زیادی برای استفاده از روغن زیتون به منظور رفع زخم های آکنه وجود دارد. می توانید آن را به تنهایی استفاده کنید و یا آن را با روغن های گیاهی دیگر که از بین برندﮤ جای زخم آکنه هستند، مخلوط کرده و استفاده نمایید. اگر می خواهید از روغن زیتون حداکثر سود را ببرید، می بایست به طور مرتب از آن استفاده کنید.

یکی از بهترین راه های استفاده از روغن زیتون واقعی ماساژ روزانه پوست با آن است. اگر از مشکلات پوستی شدیدی رنج می برید، باید دو بار در روز پوست را با روغن زیتون واقعی ماساژ دهید. نخست، صورت خود را با آب شسته و به آرامی خشک کنید.

نوک انگشتان خود را به چند قطره روغن زیتون آغشته کرده و به آرامی صورت را به طور دایره ای به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید.

بیشتر روی قسمت های دارای آکنه تمرکز کنید. پس از ماساژ، بگذارید روغن زیتون به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بماند تا خوب جذب پوست شود.

سپس صورت خود را با آب ولرم و بدون استفاده از صابون یا شستشو دهندﮤ صورت شسته و به آرامی خشک کنید. هر روز قبل از خواب این کار را انجام دهید. خیلی زود متوجه تغییر در رنگ پوست و روشن تر شدن جای زخم ها خواهید شد.

روش دیگر مصرف روغن زیتون واقعی برای پوست مخلوط کردن آن با روغن درخت چای است که برای پوست بسیار مفید است. همچنین می توانید آن را با عسل یا جو دو سر مخلوط کرده و به شیوﮤ ذکر شده استفاده کنید. توجه فرمایید که روغن درخت چای خوراکی نبوده و می بایست از آن فقط برای استعمال خارجی استفاده کرد.

اگر مایل به استفاده از روغن زیتون برای ناحیه ای از بدن به غیر از صورت هستید، می توانید آن را با جوش شیرین مخلوط کرده، برای پنج دقیقه روی محل خشک شدﮤ جوش قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید. این یکی از موثرترین روش های درمانی زخم آکنه است که پوست مرده را زدوده و جای زخم ها را به آرامی روشن تر می کند.

خرید روغن زیتون فرابکر ارگانیک

شما می توانید برای تهیه روغن زیتون فرابکر ارگانیک به سایت oabshop.ir مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

شما می توانید انواع ماسک را از ترکیب روغن زیتون، جو دوسر و لیموترش تازه تهیه فرمائید. البته قبل از مصرف هر گونه ماسک با پزشک معالج خود مشاوره فرمائید. برای مطالعه روش تهیه انواع ماسک ها به لینک های مرتبط مراجعه کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *