دانستنیهایی در مورد خرمالو

مطلب را به اشتراک بگذارید

دانستنیهایی در مورد خرمالو
از درختان میوه از سراسر دنیا در آن وجود دارد، پرورش یافت و ‌کم‌کم به جهانیان معرفی شد.
هرچند که خرمالو انواع مختلفی دارد، اما ۲ نوعش نسبت به بقیه در دسترس‌ترند؛ یکی نوع «هاچیا» که بیشتر شبیه میوه بلوط است و تا وقتی نرسد، مزه ترش دارد و دیگری نوع «فویو» یا همان خرمالوی نارنجی خودمان که نرسیده‌اش را هم می‌شود خورد.
خواص خرمالو
خرمالو، میوه‌ای سرشار از پکتین است که نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد. بنابراین کسانی که کلسترول خونشان بالاست و می‌خواهند به یک روش طبیعی آن را کنترل کنند، می‌توانند در فصل پاییز از خرمالو کمک بگیرند. به علاوه، این میوه خوش‌مزه، مقادیر قابل‌توجهی ویتامین‌های A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم دارد که وجودشان می‌تواند به هضم هرچه بهتر غذا، تقویت بینایی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. شاید بد نباشد بدانید که خرمالو تقویت‌کننده معده است، اسهال را برطرف می‌کند، باعث نرمی سینه می‌شود، کم‌خونی را رفع می‌کند و اشتهاآور خوبی هم هست.
مضرات خرمالو
اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمی‌شود. ضمن اینکه خوردن همین مقدار از خرمالو هم برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند، مناسب نیست؛ چون تانن موجود در آن یبوست را تشدید می‌کند. خرمالو می‌تواند مضرات دیگری هم داشته باشد. بهتر است کسانی که اختلالات روده‌ای دارند یا عمل جراحی روده انجام داده‌اند یا به بیماری‌های قلبی و سل مبتلا هستند، خرمالو نخورند یا در مصرف آن محتاط باشند.
نکاتی در مورد خرمالو
۱-خیلی وقت‌ها خرمالو قبل از اینکه روی درخت برسد و ما بتوانیم آن را مصرف کنیم، مورد هجوم پرنده‌ها یا آفات قرار می‌گیرد و غیرقابل استفاده می‌شود. برای پیشگیری از این موضوع، می‌توانید آنها را به محض نارنجی شدن از درخت بچینید و در دمای گرم اتاق در یک سینی قرار دهید تا برسند.
-۲ شما می‌توانید خرمالوهای گس را ورقه‌ورقه کنید و داخل یک سینی بچینید و آنها را روی بخاری بگذارید تا خشک شوند و این میوه خشک پرخاصیت را به عنوان یک میان وعده مغذی میل کنید.
۳- خرمالو، به اندازه توت‌فرنگی آنتی‌اکسیدان دارد و به همین دلیل، شما می‌توانید برای جوان‌سازی و شاداب‌سازی پوستتان، روزی نیم ساعت پوست خرمالو را روی صورتتان قرار دهید.
-۴ چون خرمالو یک میوه اسیدی است و مصرف آن باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شود، بهتر است با معده پر آن را بخورید تا اینطوری غذایتان بهتر هضم شود.
-۵ خرمالو میوه‌ای شیرین و پرکالری است که یک عدد درشت آن، حدود ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار انرژی، نزدیک به ۲۸ دقیقه راه بروید. پس اگر دچار اضافه وزن هستید یا رژیم دارید، حواستان به تعداد خرمالوهایی که می‌خورید، باشد.
۶ -خرمالو، میوه‌ای بسیار خوش‌رنگ و خوش‌طعم است که شما می‌توانید در سالاد میوه یا حتی ماست از آن استفاده کنید یا اینکه از آن ترشی یا مربایی دلچسب تهیه کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *