خواص و مضرات گوشت قرمز نسبت به گروه خون

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص گوشت قرمز در دارندگان گروه خون O و B :

۱- منبع پروتئین. پروتئینی که از گوشت قرمز جذب می کنید حاوی میزان کافی ازآمینو اسیدی است که برای عضله سازی و ترمیم بافت ها لازم است. حجم عضله به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر فعالیت های فیزیکی را انجام دهید. پروتئین به عنوان عامل کمک در کاهش وزن نیز شناخته شده است.

۲- دارای آهن است. برای زنان روزانه ۱۸ میلی گرم و برای مردان روزانه ۸ میلی گرم آهن توصیه می شود. آهن موجود در گوشت قرمز نسبت به آهن موجود در سبزیجات سریعتر جذب بدن می شود. با استفاده روزانه یک یا دو وعده غذایی گوشت قرمز آهن مورد نیاز بدن شما تکمیل می شود و سلول های قرمز قادر به انتقال اُکسیژن به سایر نقاط بدن می شوند. همچنین کمبود آهن می تواند باعث ایجاد اختلال در یاد گیری و ایجاد مشکلات رفتاری شود.

۳- حاوی زینک می باشد. نکته خوب دیگر در مورد گوشت قرمز دارا بودن زینک (یا همان روی) است. زینک باعث تقویت حجم عضله، بالا رفتن سیستم دفاعی بدن و کارکرد سالم مغز می شود. میانگین افراد روزانه به ۱۵ میلی گرم زینک (روی) نیازمندند.

۴- ویتامین B : گنجاندن مواد غذایی دارای ویتامین B در وعده غذایی موجب کارکرد سالم بدن می شود. گوشت قرمز حاوی ویتامین B12 که برای سیستم عصبی مفید است و ویتامین B 6 که برای داشتن سیستم دفاعی قوی لازم است، می باشد.

مضرات گوشت قرمز برای دارندگان گروه خون A :

۱- می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را افزایش دهد. محققان طی آزمایشی که روی ۳۱ بیمار آلزایمری انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که میزان بیش از حد آهن نیز می تواند باعث بروز بیماری آلزایمر شود.

۲- ایجاد بیماری های قلبی عروقی. محققان بر این باورند که این چربی بد موجود در گوشت قرمز نیست که باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود بلکه ماده جدیدی به نام کارنیتین (carnitine) که ماده ای تولید می کند و این ماده به نام TMAO با چربی موجود در شریان ها مداخله می کند و ممکن است موجب سکته قلبی شود.

۳- ریسک مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ با مصرف گوشت قرمز بالا می رود. در حالی که ماهی عملکرد برعکس دارد.

۴- مصرف بالا گوشت قرمز مساوی با دیابت نوع دوم است! مصرف بیش از حد گوشت قرمز ۵۰ درصد خطر مبتلا شدن به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد.

۵- ابتلا به جنون گاوی و سایر بیماری های نادر که در اثر مصرف گوشت بروز می کنند، از دیگر خطرات مصرف گوشت قرمز غیر اُرگانیک است.

۶- اطمینان کافی بر سالم بودن گوشت هایی که موجود می باشند نمی توان داشت. گوشت هایی که مصرف می کنید به احمال زیاد حاوی هورمون هایی هستند که برای رشد سریعتر تزریق شده اند.

اگر مایل هستید بیشتر درباره نحوه ی درست تغذیه و گروه خون خود بدانید، کتاب ” بر اساس گروه خون خود تغذیه کنید” را تهیه نمایید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *