خواص سبوس جو دو سر

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص سبوس جو دو سر 

سبوس جو دو سر پوسته خارجی دانه جو دو سر است که منبع غنی از فیبر خوراکی، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، ویتامینE ،K ،B1 ،B2  B6، ریبوفلاوین و فولات می باشد و به همین دارای خواص شگفت انگیزی است که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

درمان انواع ناراحتی های دستگاه گوارش

مزیت اصلی سبوس جو دو سر، درمان انواع ناراحتی های دستگاه گوارش است. از آنجا که سبوس جو دو سر سرشار از فیبر محلول است بنابراین باعث ایجاد نرمی در روده شده و کمک می کند تا حرکت مواد در آن به راحتی صورت پذیرد و باعث خروج سموم از سیستم گوارشی نیز می گردد.

پیشگیری و بهبود ورم مفاصل

از آنجا که سبوس جو دو سر سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، در پیشگیری و بهبود ورم مفاصل کمک می کند.

مناسب برای افراد مبتلا به سلیاک

از آنجا که غله سبوس جو دو سر حاوی گلوتن نمی باشد، بنابراین غذایی سالم و بی ضرر برای افراد مبتلا به سلیاک و افرادی است که به گلوتن موجود در گندم حساسیت داشته و در هضم آن با مشکل روبرو هستند.

پیشگیری و درمان انواع بیماریهای قلبی

سبوس جو دو سر در کنترل سطح کلسترول خون و کاهش کلسترول بد که برای قلب مضر است، تاثیر بسزایی دارد. میزان زیاد کلسترول می تواند منجر به گرفتگی شریان ها، بالا رفتن میزان فشار خون و ایجاد بیماری های قلبی و در نتیجه حمله قلبی یا سکته مغزی شود. از این رو، سبوس جو دو سر در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی تأثیر فراوانی دارد.

درمان دیابت

فیبر محلول این غله از نوع بتا گلوکان است که به افراد دیابتی در تنظیم گلوکز خونشان کمک می کند. این نوع فیبر باعث می شود تا هضم نشاسته به صورت کند انجام شود و عوارض ناشی از افزایش گلوکز خون که پس از خوردن غذا در این بیماران ایجاد می شود، کاهش یابد.

سبوس جو دوسر ارگانیک ۲۰۰ گرمی

سبوس جو دوسر ارگانیک

کاهش وزن

فیبر موجود در سبوس جو دو سر با کاهش سرعت هضم و جذب غذا حس گرسنگی را به تاخیر می اندازد. در نتیجه شما کالری کمتری را مصرف کرده و لاغر خواهید شد.

جلوگیری از یبوست

فیبر موجود در سبوس جو دو سر می تواند با افزایش حجم مدفوع از بروز یبوست جلوگیری کند. از سوی دیگر، اضافه کردن سبوس جو دو سر به غذا و تنقلات و نوشیدن زیاد مایعات می تواند با ایجاد تحرک و انعطاف در روده ها، عمل دفع را بهبود بخشیده و از ابتلا به یبوست نیز جلوگیری نماید.

جلوگیری از انواع سرطان

از دیگر خواص مهم سبوس جو دو سر، خواص ضد سرطانی آن است که به دلیل وجود مقادیر بالای فیبر غذایی در آن است. فیبرهای غذایی با سلول های سرطانی مقابله کرده و میزان مسمومیت آنها را می کاهند و به بدن کمک می کنند تا با انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ مقابله کنند.

پوست و زیبایی

از آنجا که سبوس جو دو سر غنی از آنتی اکسیدان ها است، به شما کمک می کند تا پوستی لطیف و شفاف داشته باشید. روی، آهن و ویتامین E موجود در این غله باعث تحریک سلول ها در جهت تولید کلاژن و الاستین شده و مانع پیری و چین و چروک صورت می گردند. این مواد دارای خواص آنتی اکسیدانی اند که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و فرایند پیری را به تعویق می اندازند. ماسک های صورت تهیه شده از این غله خواص پاک کنندگی بالایی داشته و باعث شادابی و جوانی پوست می شوند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *