خواص زنجبیل اُرگانیک

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص زنجبیل اُرگانیک

زنجبیل جزو ۷ غذای برتر جهان شناخته شده است.خواص درمانی زنجبیل شامل تقویت استخوان ها،افزایش سیستم ایمنی بدن، تسکین درد های ناشی از اختلالات قاعدگی و درمان انواع حالت تهوع است. در اصل قسمت مورد استفاده گیاه، ساقه متورم شده زیر زمینی آن است. با این حال در فرهنگ آسیایی،زنجبیل به طور مستقیم با خرد کردن یا از پودر آن در غذاها استفاده می شود. زنجبیل نه تنها ادویه شناخته شده در غذاها است بلکه یکی از قدیمی ترین داروهای شناخته شده در طب سنتی است. در کشور چین بیش از ۲۰۰۰ سال است که برای درمان التهاب و اسهال مورد استفاده قرار گرفته است.

ضد التهاب

زنجبیل برای تقویت استخوان ها و کاهش درد مفاصل شناخته شده است. دانشگاه میامی بر روی بیماران با سن های مختلف که از علائم آرتروز رنج می بردند آزمایشاتی انجام داد. در این آزمایش بیماران را بر دو گروه تقسیم کرد،گروه اول از داروهای ضد التهاب استفاده می کردند و گروه دوم  از مکمل های زنجبیل. پس از گذشت شش هفته نتایج بدین شکل بود که هر دو گروه احساس بهبودی می کردند اما کسانی که از مکمل های زنجبیل استفاده کرده بودند رضایت بیشتری داشتند.

درمان اسهال

زنجبیل از زمان های قدیم برای درمان اسهال استفاده می شد. اخیراً توسط محققان اثبات شده است که زنجبیل از اسپاسم معده جلوگیری می کند و داشتن این خاصیت به اسهال کمک شایانی می کند. در کشور چین از پودر زنجبیل برای درمان اسهال استفاده می شود. لازم به ذکر است که زنجبیل به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و فیبر بالایی که دارد از یبوست نیز جلوگیری می کند.

درمان نفخ

نفخ بر اثر جمع شدن گازهای موجود در غذاهای مختلف در معده به وجود می آید که معمولا نتیجه داشتن تغذیه نامناسب است. درمان های طبیعی مانند زنجبیل می تواند باعث درمان این مشکل باشد. زنجبیل به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند و از تولید گاز معده برای تولید نفخ جلوگیری می کند. در تحقیقی ثابت شد که این گیاه معده را آرام می کند و معده را از گاز ها خالی می کند. گردش خون در معده را افزایش می دهد و از درد معده نیز جلوگیری می کند.

زنجبیل ارگانیک ۲۰۰ گرمی

درمان سوء هاضمه

زنجبیل می تواند در کمک به درمان سوء هاضمه های مزمن موثر باشد. این نوع بیماری با درد در قسمت فوقانی معده شناسایی می شود. محققان بر این باورند که به تاًخیر افتادن تخلیه معده دلیل اصلی سوء هاضمه است. به طرز قابل توجهی زنجبیل نشان داده است که باعث افزایش سرعت در تخلیه کردن معده، در افرادی که دارای مشکل سوء هاضمه هستند می شود.

پیشگیری از سرطان

زنجبیل در پیشگیری از سرطان سودمند واقع شده است.زنجبیل با داشتن خواص ضد التهابی خود می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. در تحقیقی که ۳۰ نفر در آن شرکت کردند، استفاده روزانه ۲ گرم از پودر زنجبیل باعث کاهش التهاب مولکول های روده بزرگ می شود.

سم زدایی بدن

وجود Gingerol و ترکیبات زیست فعال در زنجبیل می توانند خطر مبتلا شدن به عفونت را کاهش دهد.

کاهش تهوع

زنجبیل می تواند در درمان انواع حالت تهوع بسیار مفید باشد. ریشه گیاه زنجبیل عامل درمان حالت تهوع است.

درمان سرماخوردگی

زنجبیل برای مبارزه با بیماری ها بسیار موثر است. اثر تسکین دهندگی زنجبیل گلبول های سفید خون را افزایش می دهد و این عامل باعث کاهش تب، سردرد و گرفتگی عضلات می شود. سایر مزایای سلامتی زنجبیل کاهش بیماری های قلبی و افسردگی است.در بعضی از تحقیقات انجام شده به این مورد اشاره شده است که کسانی که از سنگ کیسه صفرا رنج می برند می توانند با مصرف این گیاه به آزاد شدن سنگ از کیسه صفرا کمک کنند. با این حال بهتر است قبل از مصرف زنجبیل جهت درمان سنگ کیسه صفرا با پزشک خود مشورت نمائید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *