خواص تخم گشنیز

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص تخم گشنیز

تخم کاهو، گشنیز، کاسنی، خُرفه در درمان فشارخون مؤثرند.فشارخون نیرویی بوده که انقباض قلب ایجاد می‎کند.

این نیرو برای برقراری گردش مناسب و مداوم خون در کلیه عروق ضروری است. قلب باید حداقل فشاری را درون دستگاه گردش خون حفظ کند تا بر مقاومت ناشی از کیلومترها عروق کوچک (مویرگ‎ها) پیروز شود و خون نیز هنگام رسیدن به بافت‎ها، از فشار کافی برای انجام مبادله‎های شیمیایی برخوردار باشد. سردردهای مکرر، دیدن ذره‎هایی در هوا، وزوز کردن گوش‎ها و احساس سرگیجه و ضعف، سنگینی قلب و تنگی نفس پس از کار بدنی از نشانه‎های بیماری فشارخون هستند.

بالا بودن فشار خون، قلب را ناچار به تحمل فشار بیشتری می‎کند و در صورت ادامه وضع، باعث افزایش حجم و آسیب دیدن آن می‎شود. همچنین ممکن است تحت فشار بیشتر، عروق خونی آسیب دیده و کار بافت‎ها و اندام‎هایی که این عروق، خون را به آنها می‎رسانند دچار اختلال شود. قلب، مغز، کلیه‎ها و چشم‎ها ازجمله اندام‎هایی هستند که بیشتر آسیب‎ می‎بینند. چاقی، بیماری قند، افزایش اسید اوریک و چربی‎های خون (کلسترول، لیپیدها، تری‌گلیسیریدها) و مصرف قرص ضد بارداری از جمله عواملی هستند که فرد را مستعد فشارخون می‎‎کنند.

این بیماری با گیاهان دارویی اولیو، کراتاکوس کمپوزه، برگ زیتون، چای مکه، قراقات، عناب، زرشک، سنبل ‎الطیب، سیر، مخلصه فشار خون قابل درمان است. بیماران می‎توانند ۲۰ گرم قراقات، ۲۰ گرم برگ زیتون و ۲۰ گرم چای ترش را پودر کرده و سپس یک قاشق مرباخوری از دارو را در یک استکان آب‎جوش دم و میل کنند. همچنین تخم کاهو، گشنیز، کاسنی، خُرفه را به مقدار مساوی نرم سائیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری مصرف کنند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *