خلاص شدن از زخم های سوختگی با روغن زیتون، زردچوبه و سایر مواد غذایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

خلاص شدن از زخم های سوختگی با روغن زیتون، زردچوبه و سایر مواد غذایی

روغن زیتون:

برای جلوگیری از زخم شدن پوست در هنگام سوختگی از روغن زیتون فرابکر ارگانیک (روغن زیتون خام) استفاده کنید. زیرا روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که در ترمیم پوست آسیب دیده و تحریک رشد سلول های سالم پوست کمک می کند. این امر به افزایش شانس بهبود قسمت سوخته پوست و رفع جای زخم سوختگی روی پوست کمک می کند.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک ۰.۵ لیتری

روغن زیتون فرابکر ارگانیک

روغن نارگیل و زردچوبه:

برای ناپدید شدن زخم سوختگی می توانید ترکیبی از زردچوبه و روغن زیتون را تهیه کرده و روی محل سوختگی بمالید. زردچوبه در میان داروهای بومی هند به دلیل تسریع روند بهبودی زخم و ترمیم پوست بسیار ارزشمند است. علاوه بر آن زردچوبه دارای ویژگی ضد عفونی کنندگی است که به کاهش خطر عفونت کمک می کند. روغن نارگیل نیز به بازسازی سلول های مرده پوست کمک می کند.

زردچوبه، عسل و کرم شیر (Milk Cream):

پودر زردچوبه، کرم شیر و عسل را ترکیب کرده و روی قسمت سوخته بمالید و بگذارید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. این عصاره در از بین بردن جای زخم، حفظ نرمی پوست و بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند تا پوست به رنگ طبیعی خود برسد.

زردچوبه ارگانیک ۲۰۰ گرمی 

آب لیمو:

آب لیمو در خنک شدن پوست و ناپدید شدن جای زخم کمک می کند. شما می توانید آب لیمو را با آب رقیق کرده و روی قسمت آسیب دیده بمالید. ویتامین C موجود در آب لیمو به تحریک رشد و ترمیم سلول های مرده کمک می کند و در از بین بردن جای زخم سوختگی نقش بسزایی دارد.

کره سیب:

سیب را در سرکه سیب و کمی آب بپزید تا یک ترکیب قهوه ای به دست آید و سپس روی محل سوختگی بمالید و بگذارید خشک شود. استفاده از کره سیب چند بار در روز باعث ترمیم پوست و از بین بردن جای زخم می شود.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *