خداحافظی فشار خون دوران بارداری با نمک دریا کم سدیم یددار

مطلب را به اشتراک بگذارید

خداحافظی فشار خون دوران بارداری با نمک دریا کم سدیم یددار

سدیم برای عملکرد مناسب بدن ضروری است، ولی مصرف زیاد آن به شکل نمک و غذاهای کنسروی و آماده میتواند بسیار خطرناک باشد. در دوران بارداری مصرف مقدار کم سدیم در رژیم غذایی میتواند  باعث بهبود سلامتی و کاهش عوارض جانبی دوران بارداری شود اما مصرف بی رویه نمک آسیب های جدی به مادر و نوزاد وارد می کند. 

فواید نمک کم سدیم و یددار

مصرف کم سدیم در دوران بارداری باعث کاهش فشار خون می شود.

فشار خون با علایمی همچون سردرد و خستگی مشخص میشود. افزایش فشار خون در دوران بارداری باعث کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد می شود. از این رو توصیه، به زنان باردار جهت جلوگیری از ابتلا به فشار خون، مصرف نمک دریا کم سدیم یددار می باشد.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

نیاز بدن به سدیم

بسیاری از مردم سدیم بیشتری از مقدار لازم مصرف میکنند، در حالی که بدن برای سلامتی و عملکرد مناسب تنها به ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم سدیم در روز نیاز دارد.

 دقت داشته باشید که مصرف سدیم خود را به زیر ۲۴۰۰ میلی گرم در روز برسانید.

از این رو می توانید با حذف غذاهای کنسروی و آماده و انواع سس و نوشابه که همگی حاوی سدیم زیادی هستند از بروز فشار خون در دوران بارداری جلوگیری کنید. دقت کنید که نمک مصرفی خود را از نمک طعام معمولی به نمک دریا کم سدیم و یددار تبدیل کنید.

مضرات نمک طعام بر روی زنان باردار

نمک حاوی ۲۰۰۰ میلی گرم سدیم در هر قاشق چایخوری است. مصرف بیش از حد یا کمتر از حد نمک در دوران بارداری میتواند تاثیرات منفی داشته باشد.

زنان باردار می توانند با مصرف نمک دریا کم سدیم یددار میزان سدیم و ید مورد نیاز روزانه را تامین و از بروز بسیاری از اختلالات مانند فشار خون دوران بارداری و تولد کودک عقب افتاده یا کند ذهن جلوگیری نمایند.

دقت داشته باشید که یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز زنان باردار در دوران حاملگی ید است. لذا پایین بودن میزان ید در این دوره عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

خطرات کمبود سدیم

در دوران بارداری تعادل هورمونی زن باردار همانند سایر مواقع نیست.

 هورمون خاصی در بدن به نام پروژسترون بر روی میزان سدیم بدن تاثیر دارد.

میزان بالای پروژسترون باعث افزایش سدیم در ادرار میشود. در دوران بارداری بدن به مایعات بیشتری نیاز دارد که بدون سدیم کافی بدن شما قادر به حفظ مقدار مایعات مورد نیاز نخواهد بود.

به طور کلی یک رژیم غذایی متعادل با استفاده از نمک های کم سدیم به ویژه یددار میتواند سدیم مورد نیاز شما و نوزادتان را فراهم کند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *