جینسینگ در برابر آنفولانزا

مطلب را به اشتراک بگذارید

جینسینگ در برابر آنفولانزا

اگر شما دچار عفونت‌های تنفسی می‌شوید می‌توانید روزانه ازجینسینگ استفاده کنید. تحقیق جدیدی که در مجله تغذیه به چاپ رسید نشان می‌دهد که مصرف جینسینگ قبل از پاییز و زمستان که پر از میکروب هستند، می‌تواند به جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و ویروس سنسیتیال تنفسی(RSV) کمک کند.

هنوز واکسنی برای RSV پیدا نشده است و واکسن‌های آنفولانزا ۱۰۰% موثر نیستند، محققان تصمیم گرفتند درباره عصاره جینسینگ قرمز که ثابت شده تقویت کننده سیستم ایمنی است، تحقیق کنند. (در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶ مشخص شده و تحقیقات پیشین نیز نشان می‌دهد که جینسینگ در برابر RSV و آنفولانزا، فعالیت ضد ویروسی دارد).
در مطالعه جدید دکتر سانگ مو کانگ استاد موسسه علوم پزشکی ایالت جورجیا متخصص تولید واکسن مقابله با بیماری‌های باکتریایی و ویروسی مانند RSV و آنفولانزا می باشد. متوجه شده است عصاره جینسینگ قرمز سلول‌های اپیتلیال ریه افرادی که به آنفولانزا مبتلا شده‌اند محافظت می‌کند. درمان با عصاره جینسینگ قرمز میزان گسترش ژن‌هایی که باعث التهاب می‌شوند را کاهش می‌دهد.
گونه هایی از جینسینگ و انواع عصاره جینسینگ  وجود دارد اما برای مقابله با آنفولانزا کانگ می گوید: جینسینگ پاناکس بهتر است،که یک عصاره درمانی ریشه جینسینگ است. او می‌گوید: جین سنوزیدها مواد تشکیل دهنده فعال در جینسینگ قرمز کره‌ای می باشند که بدن برای مقابله با استرس، بیماری و خستگی کمک می‌کنند. این مواد دارای خواص ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و حتی خاصیت ضد سرطانی می باشند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *