جو دوسر به مبارزه با سرطان کمک می کند

آیا-جو-دوسر-به-مبارزه-با-سرطان-کمک-می-کند

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مطلب درباره جو دوسر و مبارزه با سرطان توضیح خواهیم داد؟

با ما همراه باشید.

آیا جو دوسر به مبارزه با سرطان کمک می کند؟

شواهدی وجود دارد که مصرف جو دوسر در رژیم غذایی منظم به شما می تواند در مبارزه با سرطان کمک کند. خوردن جو دوسر به طور کامل از سرطان جلوگیری نمی کند، اما اضافه کردن این ماده غذایی غنی از فیبر به رژیم غذایی، می تواند این خطر را کاهش دهد.

جو دوسر و آنتی اکسیدان ها

بر اساس گفته دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، آنتی اکسیدان هایی که در جو دوسر یافت می شوند، می توانند به مبارزه با سرطان و همچنین چندین بیماری دیگر دخالت داشته باشند. آنتی اکسیدان ها سمومی که در بدن به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند را خنثی می کنند.

این رادیکال های آزاد می توانند به سلول های DNA آسیب برسانند و منجر به سرطان شوند. با توجه به موسسه ملی سرطان، آنتی اکسیدان های جو دوسر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی، با سرطان مبارزه و خطر ایجاد مجدد آن را کاهش می دهند. یکی از بهترین راه های دریافت آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی؛ مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان هاست، زیرا مطالعات نشان می دهد قرص ها و مکمل های آنتی اکسیدان ممکن است مضر باشند. جو دوسر بیشتر از سایر غلات حاوی آنتی اکسیدان می باشد و همین امر یک انتخاب ایده آل برای شماست.

جو دوسر و فیبر

تنها نصف فنجان جو دوسر، حاوی ۲ گرم فیبر مورد نیاز روزانه بدن می باشد. مطالعات نشان می دهند که بین رژیم های غذایی با فیبر بالا و مبارزه با سرطان روده بزرگ و کولون رابطه مستقیم وجود دارد.

گنجاندن جو دوسر در رژیم غذایی

جو دوسر یک عنصر مفید در بسیاری از جنبه های پخت و پز است. شما می توانید یک ظرف از جو دوسر را تهیه کنید و دیگر مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان مانند توت ها، میوه ها، آجیل ها و شکلات را به ظرف جو دوسر خود اضافه کنید، تا بتوانید خاصیت مبارزه با سرطان را افزایش دهید. استفاده از جو دوسر در انواع کوکی ها، کیک ها، نان، کلوچه ها، پنکیک ها و… بسیار خوشایند است.

اجتناب از دخانیات، انتخاب یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم نیز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. علاوه بر این، مراکز درمانی اعلام کردند که انجام آزمایشات به طور منظم برای ایمن سازی در برابر هپاتیت B و HPV ، می توانند به مبارزه با بیماری ها و سرطان ها کمک کنند. ترکیب این اقدامات، همراه با مصرف غذاهای غنی از آنتی کسیدان، مانند جو دوسر و کینوا ،می تواند به جلوگیری از سرطان کمک بسزایی کند. اما برای مشاوره در مورد مبارزه با سرطان حتماً با متخصص و پزشک خود صحبت کنید. او می تواند تغییراتی در رژیم غذایی و همچنین شیوه زندگی شخصی، برای کمک به مبارزه علیه این بیماری ها توصیه کند.

جو-دوسر-و-مبارزه-با-سرطان-OAB

جو دوسر برای سلامتی بسیار حائز اهمیت است، اما تأثیر ضد سرطانی آن کمتر شناخته شده است. مخصوصاً در درمان و پیشگیری از انواع بیماری های سرطانی. تحقیقات نشان می دهند بتاگلوکان موجود در جو دوسر است که نقش بسزایی در این امر دارد.

بتاگلوکان چیست؟

بتاگلوکان نوعی فیبر محلول در بسیاری از غذا ها از جمله جو، جو دوسر، قارچ و جلبک دریایی است.

 کربوهیدرات های پیچیده موجود در جو دوسر، سطح کلسترول را کاهش می دهند، به سلامت روده و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

جو دوسر برای سرطان

در زمان ایجاد سرطان، بتاگلوکان ها، اثرات ضد توموری بلقوه ای دارند. سیستم ایمنی را تحریک می کنند تا به سلول های سرطانی حمله کنند. پس از رشد تومور سرطانی جلوگیری خواهند کرد و تأثیر شیمی درمانی و پرتو درمانی را افزایش می دهند.

بتاگلوکان عملکرد سیستم ایمنی را نیز تقویت میکند و رشد و فعالیت گلبول های سفید خون را تحریک می کند که در برابر بیماری مبازره کند. همچنین از ایجاد عفونت، که عامل بسیاری از بیماری های مزمن به خصوص سرطان است جلوگیری می کند.

این فیبر محلول همچنین به صورت آنتی اکسیدان عمل می کند و از آسیب سلولها، که ناشی از رادیکال های آزاد است، محافظت می کند. این ویژگی ها خطر سرطان را کاهش می دهند.

تحقیقات نشان می دهند، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که حداقل یک وعده در روز، جو دوسر مصرف می کنند، نسبت به دیگر زنان، کمتر است.

مطالعات همچنین نشان می دهند که رژیم غذایی حاوی جو دوسر، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان و مردان را تا ۳۰% کاهش می دهد. خطر سرطان سینه را ۴۱% کاهش می دهد و رشد سلول های سرطان پروستات در مردان را  نیز کاهش می دهد.

منبع: مرکز درمان سرطان در کالیفرنیای آمریکا

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *