تاثیر انار بر سرطان پوست

مطلب را به اشتراک بگذارید

نتایج تحقیقات انجام شده روی موش، آثار قابل‌توجه عصاره انار را در جلوگیری از پیشرفت‌ تومورهای پوست نشان داده است. همچنین عصاره انار آثار ضدباکتریایی داشته و به عنوان مثال با باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی مقابله کرده در سلامت دندان و دهان موثر است. آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی داشته و لذا می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد. یکی از عللی که مصرف انار را برای سلامت پوست و مو توصیه می‌کنیم، خواص آنتی‌اکسیدانی این میوه است.
انار و آنتی‌اکسیدان
انار منبع مهم آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است. در واقع آب انار یکی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنل‌هاست که گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند. هدف آنتی‌اکسیدان‌ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس‌زا حادث می‌شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس‌های روحی و سموم مختلفی که به صورت روزمره خواسته و ناخواسته با آنها مواجه هستیم. آب انار همچنین حاوی مواد مفید دیگری مانند تانن و آنتوسیانین است و در ضمن مقادیر قابل توجهی فیبر، نیاسین و پتاسیم دارد.
قدرت آنتی‌اکسیدانی آب انار را تا ۳ برابر میزان آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز ذکر کرده‌اند. میوه‌های دیگری که منابع خوب آنتی‌اکسیدان هستند و مصرف آنها را همواره توصیه می‌کنیم، عبارت‌اند از شاه‌توت، زغال‌اخته، پرتقال، سیب و انگور. شاید شما هم از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شنیده‌اید که انار میوه‌ای خون‌ساز و تصفیه‌کننده است. واقعیت این است که کاملا حق با آنهاست. انار تشکیل پلاک‌های عروقی را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و میزان نیتریک اکسید بدن را نیز افزایش می‌دهد. کاهش فشار سیستولیک و کلسترول بد نیز از دیگر خواص انار می‌باشد. پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می‌تواند بسیار مفید باشد. از طرف دیگر انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند. پس خاصیت مهم دیگر انار خواص ضدسرطانی آن است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *