بلغور جودوسر به شما کمک خواهد کرد کمتر ناهار بخورید

مطلب را به اشتراک بگذارید

بلغور جودوسر به شما کمک خواهد کرد کمتر ناهار بخورید

سعی کنید که هر روز صبحانه بخورید. 

صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز می باشد مخصوصاً اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید.

اگر معده‌ شما همیشه حدود ساعت ۱۰ صبح به قارو قور می‌افتد و نمی‌توانید مقابل شیرینی‌جات مقاومت کنید وقت آن می باشد مواد غذایی مفیدتری جایگزین صبحانه‌ خود کنید. 

طبق تحقیقات جدید خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیر بودن کنید و تعداد کالری مصرفی شما در موقع ناهار کاهش می یابد.
محققان ۳۶ مرد و زن را به سه گروه تقسیم کردند. یک گروه برای صبحانه بلغور جو دوسر خوردند، گروه دیگر غلات صبحانه مصرف کردند و گروه سوم صبحانه نخوردند. 
سه ساعت بعد، چندین بار از افراد شرکت کننده خواسته شد تا میزان گرسنگی‌ خود را تعیین کنند و برای ارزیابی میزان قند و انسولین، از آنها نمونه خون برداشته شد.

 سپس به شرکت کنندگان یک ناهار مایع داده شد و به آنها گفته شد تا موقعی که احساس سیری کنند آن را بنوشند.
همان طور که محققان پیش بینی کرده بودند افرادی که صبحانه بلغور جو دوسر خوردند در طول صبح کمتر احساس گرسنگی کردند و نسبت به گروهی که در صبحانه به صورت غلات صبحانه خورده بودند ۳۱٪ کالری کمتری در ناهار مصرف کردند.

صبحانه آلمانی: اکثر آلمانی ها از بین انواع جودوسر، نوع بلغور آن را از شب قبل خیس کرده و صبح با انواع آجیل و میوه به عنوان صبحانه میل می کنند.

چه چیزی باعث شد افرادی که بلغور جو دوسر خوردند سیر بمانند؟

بلغور جودوسر صبحانه زمان بیشتری در معده‌ باقی مانده است. بلغور جو دوسر، مدت بیشتری در معده می‌ماند زیرا دارای فیبر بالایی می باشد. بنابراین شما را سیر نگه می‌دارد.

اما چیزی که محققان را متعجب کرد این بود: افرادی که برای صبحانه غلات خورده بودند، به اندازه افرادی که برای صبحانه چیزی نخورده بودند در ناهار کالری مصرف کردند.

غلات سرد باعث می‌شود قند خون افراد خیلی سریع بالا برود و سپس به سرعت افت کند.
با رسیدن وقت ناهار قند خون پایین آن گروه باعث می شود که فوق العاده گرسنه شوند. پس برای صبحانه ی فردا حتماً بلغور جو دوسر را امتحان کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *