برخی از فواید مصرف آرد برنج قهوه ای

مطلب را به اشتراک بگذارید

چرا آرد برنج قهوه ای؟

قبل از اینکه برنج سفید پروسه غنی شدن را طی کند به رنگ قهوه ای است. برنج قهوه ای بر خلاف برنج سفید بر روی خود سبوس دارد که باعث می شود در هنگام پختن راحت تر پخته شود و یا راحت تر در دستگاه گوارش هضم شود به دلیل اینکه سبک تر است. این غله قهوه ای دارای پروتئین زیادی است و همینطور شامل پروتئین، تیامین، کلسیم، منیزیم و همچنین فیبر و پتاسیم می باشد. برای آنهایی که می خواهند وزن کم کنند یا آنهایی که از دیابت رنج می برند برنج قهوه ای می تواند به آنها کمک کند تا باعث کاهش انسولین در بدن آنها شود.

متأسفانه همه بسته بندی های برنج سفید دارای برچسبی به نام غنی شده هستند اما برنج سفید مقدار زیادی از آهن، ویتامین، زینک و منگنز خود را در پروسه غنی سازی از دست می دهند. از این رو تولید کنندگان باید مقداری ویتامین و املاح مدنی به آن تزریق کنند تا به عنوان غذای مغذی مورد استفاده قرار گیرد اما با این وجود برنج قهوه ای مواد مغذی مورد نیاز در طول روز که توسط FDA تایید شده است را به بدن نمی رساند در زیر کمی از فواید سلامتی برنج قهوه ای و آرد آن را توضیح می دهیم:

۱- غنی از سلنیوم:
برنج قهوه ای و آرد آن دارای مقدار زیادی سلنیوم هستند که باعث می شود از بیماری های نظیر سرطان یا بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
۲- غنی از منگنز: 
یک فنجان از برنج قهوه ای یا آرد آن دارای ۸۰% منگنز مورد نیاز روزانه ما است منگنز باعث کنترل چربی های بدن می شود و همچنین باعث کنترل سیستم عصبی بدن می شود.
۳- غنی از روغن های خوراکی گیاهی:
روغن های موجود در برنج قهوه ای و آرد آن باعث نرمال سازی چربی و کلسترول های بدن می شوند.
۴- کمک به کاهش وزن:
فیبر موجود در آرد برنج قهوه ای کمک زیادی به کاهش وزن می کند و همچنین کمک زیادی به هضم و گوارش غذا می کند و همچنین فیبر بالا باعث می شود که شکم احساس پر بودن و سیری بکند.
۵- غله کامل:
از آنجایی که بر روی برنج قهوه ای فرایند غنی سازی انجام نشده غله کاملی است. مصرف غلات کامل باعث پایین آمدن ریسک حمله قلبی می شود و در برابر کلسترول مبارزه می کند.
۶- غنی در آنتی اکسیدان:
معمولاً باور بر این است برخی میوه ها مانند شاه توت و … دارای آنتی اکسیدان هستند. اما آرد برنج قهوه ای دارای آنتی اکسیدانی به اندازه این میوه ها می باشد.
۷- دارای فیبر بالا:
برنج قهوه ای دارای فیبر بسیار بالایی است و این نوع غذاها باعث جلوگیری از سرطان کولون می شوند به این دلیل که این فیبر ها به سلول های سرطانی می چسبند و همچنین باعث جلوگیری از کسترش سموم در بدن می شوند.
۸- آزاد کننده به کندی شکر:
برنج قهوه ای و آرد آن می تواند میزان قند خون بدن را کنترل کند از این رو یک انتخاب مناسب برای افراد دیابتی است. یافته ها نشان می دهد کسانی که روزانه نصف فنجان برنج قهوه ای مصرف می کنند میزان ریسک ابتلا به دیابتشان ۶۰% کاهش می یابد. از سوی دیگر مصرف برنج سفید باعث افزایش ریسک ابتلا به دیابت می شود.
۹- مناسب ترین غذا برای کودک:
فیبر موجود در برنج قهوه ای باعث می شود تا برنج قهوه ای غذای فوق العاده ای برای کودکانی که در سن رشد قرار دارند باشد.
۱۰- مبارزه با عفونت باکتریایی کاندیدا:
برنج قهوه ای بهترین غذا برای مبارزه با باکتری عفونی کاندیدا می باشد. راحت بودن هضم برنج قهوه ای و آرد آن و همینطور فیبر موجود در آن باعث می شوند تا سیستم گوارشی عفونی راحت تر و سریع تر درمان شوند.
برنج قهوه ای و آرد آن یکی از بهترین غلات می باشند و بهترین انتخاب بعد از جو دوسر برای آنان که می خواهند تغذیه ی سالم داشته باشند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *